Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025 | Petr Prokopec
Dříve naprosto nemyslitelná věc je realitou kvůli sázce BMW na extrémně těžký a výkonově nestabilní pohon. Ten dostal přednost jen kvůli z prstu vycucané spotřebě paliva, které v praxi stejně nedosahuje. Je to jen poslední z řady důvodů, proč tohle auto nechtít.
O nesmyslné a nepochopitelné hmotnosti nového BMW M5 bylo sepsáno tolik článků, že k ní snad už nemusíme dodávat slova. Nový sedan či kombík z Mnichova má dnes zřejmě každý zafixovaný jako Otesánka, který snědl nejen své rodiče, ale i všechny zaměstnance z fabriky, ve které se vyrábí. Právě z toho důvodu ani jedna karosářská verze neexceluje svou dynamikou, i když má bezprecedentně vysoký maximální výkon. Naopak ve sprintech pravidelně prohrává s předchozí generací M5, která měla sice nižší výkon, ale zároveň byla o půl tuny lehčí. A provedení CS si z novinky dělá dobrý den, i když je též podstatně slabší.
Není to ale jediná hořká porážka, kterou M5 generace G90 musí spolykat. Britský Carwow momentálně postavil mnichovský kombík (tedy verzi s interním označením G99, které nedává žádný smysl, ale číslo 99 asi zní víc „cool” než obvyklých 91) na stejnou startovní čáru s Audi RS6 Avant Performance a Mercedesem-AMG E63 Kombi. Co ovšem na první pohled působí jako férové srovnání, je vlastně poměřování jablek s hruškami a švestkami. Zatím poslední generace RS6 se totiž poprvé ukázala již v roce 2019 a její lehce modifikované provedení Performance s 630 koňmi (standard 600) je venku od roku 2022. Třícípá hvězda je pak ještě starší, zatím poslední E63 totiž poprvé dorazilo již v roce 2016.
Mercedes pak sice v mezičase přišel s třídou E generace W214, ta je ovšem zatím k mání jen ve verzi E53. Jakkoli tedy před lety působilo jejích 617 koní impozantně, dnes jde o 13 kobyl nižší výkon, než jaký má na kontě Audi. To ale na druhou stranu má na kontě o trochu více kil (2 075 kg vs. 1 995 kg). Ve srovnání s 2,5tunovým BMW je to pochopitelně jiná liga, M5 má na ale na druhou stranu k dobru 727 koní. Přičemž zátah elektromotoru by jeho časy ze sprintů měl učinit nepřekonatelnými.
Reálně se však ukázalo, že ve srovnání s Audi hraje BMW druhou ligu. Prohrálo totiž ve zrychlení na čtvrtmíli i při deceleraci. Je pak sice hezké, že svůj výkon a pokročilejší techniku dokázalo M5 zužitkovat v pružném zrychlení, v tom ale prakticky nikdo nesoutěží. A na ostudě pro BMW nic nemění ani fakt, že konstrukčně pomalu dekádu starý Mercedes skončil ve všech kláních na posledním místě. S hybridizací tedy Mnichov dokázal jediné - výrazně poškodit svou vlastní image. Stvořil po všech stánkách horší auto, aniž by navíc získal cokoli krom beztak vylhané a nyní pro daňové výhody dále nepožívané normované spotřeby. Gratulujeme, to byl opravdu skvělý obchod.



Nová M5 Touring sice má na kontě 727 koní, ty však spojuje s 2,5tunovou hmotností. Foto: BMW
Ve výsledku tak prohrává ve sprintech s beztak těžkým, ale pořád o víc jak 400 kg lehčím Audi RS6 s 630 koňmi, které je morálně vozem z konce minulé dekády. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW už se za Audi asi stydí, na autosalonu v Mnichově ho uklidil do rohu v patře a novinky zamkl
před hodinouEvropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
včeraMercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
včeraŠkoda má smůlu, Turci jí se svou vlastní novou Octavií začnou vypalovat německý rybník ještě tento měsíc
včeraDalší země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva