Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW M5 poprvé nafoceno na ulici, je to tak trochu vlk v beránčím rouše
20.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská novinka má pod kapotou 600 koní, s nimiž stovku zvládá již za 3,4 sekundy, vzhledem se ale drží docela při zemi. Jak se vám líbí?
Nové BMW M5 jsme si mohli představit teprve před pár týdny. Vůz je od té doby možné objednávat, však jsme zmínili i základní cenu na německém trhu (117 900 Eur, cca 2 570 000 Kč), přesto nelze očekávat, že by se první kusy dostaly k zákazníkům dříve než za několik měsíců. Nečekali jsme tedy, že si vůz budeme moci prohlédnout pod širým nebem o mnoho dříve, jenže jeden z továrních, patrně ještě předsériových kusů si už na začátku podzimu udělal výlet do přírody i se zastávkou na jednom parkovišti. A pohotové kolemjdoucí to nenechalo v klidu.
Na přiložených fotkách si tak můžete prohlédnout stroj, který pohání přeplňovaný 4,4litrový osmiválec s výkonem 600 koní. S ním se rozjede na stovku za pouhé 3,4 sekundy, tedy za nejlepší čas, jakého kdy byl sériový „bavorák“ schopen. Této dynamice se nemůže rovnat ani M4 GTS (0-100 km/h za 3,8 sekundy) a na místě je ptát se: Řekli byste to do něj?
I když M5 dostala agresivnější a aerodynamičtější bodykit než technicky spřízněná M550i xDrive, nejde zrovna o křiklavé auto. Nebudeme říkat, že je absolutně nenápadné nebo dokonce nudné, vzhledem k designovému přiostření standardní nabídky pětky ale M5 rázem vypadá jako vlk v rouše beránka. Pravda, trochu nasteroidovaného, ale přesto.
Otázkou tak už jen zůstává, zda se vám právě takto pojatá M5 líbí. My bychom si asi nechali říct, i když z postupného přerodu em-pětky ze zadokolky s atmosféricky plněným motorem a manuální převodovkou (ještě u E39 výlučně) na čtyřkolku s turby a automatem (u F90 už výlučně) dvakrát nadšení nejsme...





Nové BMW M5 není vizuálně příliš agresivní, s tmavým lakem by v danu snadno zaniklo. Svědčí o tom i tyto snímky modrého exempláře „v přírodě“
Foto: Autojunk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 5 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejčtenější články
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
26.11.2025
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
26.11.2025
Chystaná Škoda Octavia Combi od Dacie byla nachytána při testech, na současném trhu to může být převratné auto
26.11.2025
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
26.11.2025
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
26.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
