Nové superauto katarského prince za 145 milionů je taková vzácnost, že způsobilo poprask i v Monaku

V Monaku jsou zvyklí na leccos, ostatně pokud jste toto místo navštívili, víte, že všemožnými vzácnými vozy se to tam jen hemží. Katarský princ se svými novým Bugatti ale přesto přilákal obrovskou pozornost, má jedno ze 40 takových aut.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nové superauto katarského prince za 145 milionů je taková vzácnost, že způsobilo poprask i v Monaku

17.8.2022 | Petr Prokopec

Nové superauto katarského prince za 145 milionů je taková vzácnost, že způsobilo poprask i v Monaku

/

Foto: Bugatti

V Monaku jsou zvyklí na leccos, ostatně pokud jste toto místo navštívili, víte, že všemožnými vzácnými vozy se to tam jen hemží. Katarský princ se svými novým Bugatti ale přesto přilákal obrovskou pozornost, má jedno ze 40 takových aut.

Již za pouhé dva dny se v americkém Monterey představí nové Bugatti. Oč půjde, mimo továrnu zatím nikdo neví, sama automobilka pouze zmiňuje příchod nové „ikony“. Dá se nicméně předpokládat, že ještě nepůjde o elektrifikovaný vůz, na kterém by se již podepsal Rimac. Spíše předpokládáme, že půjde buď o zakázkový model ve stylu La Voiture Noire, či jednu z finálních limitovaných sérií kráčejících ve stopách verzí jako Centodieci či Divo.

Právě poslední zmíněné Bugatti se aktuálně ukázalo v Monaku. Tedy v místě, kde jsou exotické hypersporty denním chlebem. Přesto však Divo vlastněné katarským princem způsobilo nemalý poprask. Není divu, neboť daná specifikace kombinující bílou, černou a azurově modrou je skutečnou pastvou pro oči. Automobilka navíc design standardního Chironu pozměnila natolik, že vůz působí pomalu jako vesmírná loď.

Tato série, která vznikla ve 40 kusech, z nichž poslední byl vyroben 23. července 2021, je pojmenována po Albertu Divovi, bývalém armádním pilotovi a mechanikovi, který se pomalu čirou náhodou stal závodním jezdcem. Svůj první podnik přitom vyhrál v roce 1923 na pozoruhodném španělském okruhu Sitges Terramar, největší slávu mu však přineslo dvojí vítězství v řadě (1928 a 1929) na Targa Florio. To již jezdil za Bugatti.

Zpět ale k samotnému vozu, který je i přes výraznou středovou ploutev pouze 1 212 milimetrů vysoký. Automobilka jej osadila stejným motorem W16 jako Chiron, nezměněn zůstal i výkon 1 500 koní. Nicméně díky 35kilové dietě zvládá stovku za 2,4 sekundy. Nemá však druhý klíč, se kterým by se dostalo nad čtyřstovku. Místo toho je určeno k „řezání zatáček“, což si ale na videu níže bohužel neužijete. I tak ale pohled na tento klenot stojí za to, s cenou začínající na 145 milionech Kč jde o vskutku exkluzivní zboží.


Nové superauto katarského prince za 145 milionů je taková vzácnost, že způsobilo poprask i v Monaku - 1 - Bugatti Divo Lady Bug detaily 03Nové superauto katarského prince za 145 milionů je taková vzácnost, že způsobilo poprask i v Monaku - 2 - Bugatti Divo Lady Bug detaily 05Nové superauto katarského prince za 145 milionů je taková vzácnost, že způsobilo poprask i v Monaku - 3 - Bugatti Divo Lady Bug detaily 08
Bugatti Divo vzniklo pouze ve 40 kusech, z nichž každý je vyvedený ve specifickém zbarvení. Tohle je tzv. Lady Bug pro jednoho z amerických klientů značky, kousek katarského prince můžete spatřit na videu níže. Ilustrační foto: Bugatti

Zdroj: ExoticCarspotters@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.