Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Volvo V40 se dočkalo první závodní verze. Na bionaftu
25.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová vé-čtyřicítka se i přes svůj atraktivní vzhled dosud prezentovala jako docela nudný patron bazírující na pasivní bezpečnosti. Závodní verze to mění jen částečně.
Na svědomí ji má tradiční tuner aut od Volva a partner firmy pro motoristický sport, firma Heico Sportiv. Ta se již pochlubila skicami prvních úprav nové V40 a závodní verze s ní prý má leccos společného. To zní trochu jako klišé, ale nakonec tu pár spojitostí přece jen je.
Na rozdíl od upraveného silničního provedení si to závodní můžeme prohlédnout na skutečné fotografii, byť zatím opravdu jen jedné. Zachycuje bílo-zeleně zbarvený vůz, jenž se vyznačuje novými nárazníky a rozšířenými blatníky, vším z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. K tomu se přidává pořádné přítlačné zadní křídlo a pár dílčích modifikací.
Porovnáním s předchozími ilustracemi snadno dojdeme k závěru, že závodní verze a silniční tuning nemají alespoň na pohled společného zhola nic, aby ale Heico alespoň trochu dostálo svému prohlášení, zmiňuje, že obě varianty budou mít stejný zadní difuzor pro zlepšení přítlaku (resp. snížení vztlaku...) na zadní ose. Tak alespoň něco.
Nejzajímavější na závoďáku ale je, čím bude poháněn, a to ne zrovna v pozitivním smyslu slova. Už podle barvy auta je vidět, že tady se zase vystrkovala růžky zelená nálada, a tak místo pořádného benzinového motoru přivítá závoďák od Heica pod kapotou pětiválcový diesel D5 poháněný bionaftou.
Charakterem asi neoslní, výkon mu ale chybět nebude - maximálně 221 kW (300 koní) výkonu a nejvýše 600 Nm točivého momentu, s tím už asi půjde dojet do cíle čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Právě na tento závod má V40 spadeno. Pozdě? Ne, na letošní už ne, na ročník 2013.
Toto je zatím jediný snímek první závodní V40 2012 od Heico Sportiv. Naftové, bionaftové.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024 - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
před 8 hodinami - Číňanům už Čína není dost dobrá, první tamní automobilka si nově vystačí jen s působením v Evropě
před 9 hodinami - Nejprodávanější Jaguar končí bez nástupce, i ten padl za oběť posedlosti značky elektromobily
před 11 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Do Nizozemska se vrací zdravý rozum. Nová vláda zvýší rychlost na dálnicích, zruší dotace elektromobilů, omezí bezemisní zóny
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva