Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Volvo XC90 potvrzeno pro rok 2014, chystá se i švédská Q3
12.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Plných jedenáct let vydrží na trhu velké SUV Volva, než se dočká svého nástupce. Přesně tento záměr švédská automobilka oficiálně potvrdila.
XC90 se nedávno dočkala dalšího faceliftu, nebo spíše nové prezentace dříve uvedených změn, které zřejmě měly za cíl jediné - připomenout, že vůz vyráběný již od roku 2003 je stále na trhu. A mělo to svůj smysl, ještě chvíli na něm totiž bude muset vydržet.
Volvo již dříve uvolnilo první ilustrace k XC90 chystané pro rok 2014, teprve nyní ale potvrdilo, že novinku před tímto datem do prodeje nedostane. Současnou generaci tak čekají ještě dva roky boje o zákazníky, pak bude nahrazena vozem, jehož design můžeme podle uvolněných malůvek pouze odhadovat. Jisté ale je, že stane na zbrusu nové platformě SPA (Scaleable Platform Architecture, něco jako MQB od Volkswagenu nebo CMF od Nissanu), která se stane základem nejen pro největší iks-céčko, ale také pro menší XC60 a modely S60, V70 a S80.
Potvrzen byl i záměr obdařit vůz nejvýše čtyřválcovými motory, a to jak benzinovými, tak naftovými. Alespoň hybridní verze podobná XC60 Plug-in Hybrid by ale nedostatkem výkonu trpět neměla.
Nová XC90 má budoucnost nalajnovanou celkem jasně, podle britského Autocaru ale ve Švédsku chystají i další zajímavou novinku. Mělo by jít o pro změnu nejmenší crossover mající konkurovat německým vozům jako je BMW X1 a Audi Q3 a nejedná se přitom o již nafocenou XC40. Tu Volvo bere pouze jako jakýsi allroad, nikoli skutečné SUV a do boji pro výše zmíněným vozům vyrazí s dalším modelem.
Tento záměr je prý hotovou věcí, naráží ale na jednu podstatnou překážku - Volvo pro tak malé SUV nemá vhodnou platformu. XC40 stojí na základech dnešního Fordu Focus, které Švédové znovu použít nechtějí (nebo možná ani nemohou, nevíme přesně, k čemu Ford po svém „exitu” z Volva svolil), a tak se jeho naplnění trochu protáhne. Do kdy? Volvo chce alespoň ty správné základy dát dohromady během následujících 12 měsíců, hotový vůz se tak těžko dostane do výroby dříve než po roce 2014, jenž bude patřit nové XC90.




Volvo vzhled nové XC90 naznačilo už dříve, nyní je prakticky jisté, že se sériové verze dočkáme do dvou let
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 6 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Američané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 2 hodinamiNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před 3 hodinamiČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 5 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 6 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva