Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Fiat Punto možná bude součástí řady Panda, větší rozměry mu zůstanou
1.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stávající generace Fiatu Punto je na trhu víceméně kvůli prestiži. Na té příští ale již Italové nechtějí prodělávat, chystají proto radikální změny.
Problémy Fiatu Punto jsme zmiňovali již loni - stávající provedení se zkrátka neprodává, díky čemuž musela italská značka přistoupit k částečné odstávce výroby. V rámci ceníku je pak patrné, že níže snad už 4 065 mm dlouhý hatchback ani klesnout nemůže. Verzi 1,2 naladěnou na 69 koní si totiž dnes koupíte za 199 900 Kč, což je jen o pět tisíc více, než kolik dáte za Fiat Panda vybavený stejným motorem. Ten je ovšem o nějakých 40 cm kratší.
Italové tak nyní začínají přemýšlet, kam zamířit s příští generací. Pokud by totiž měli zachovat stejnou cenovou hladinu, pak mohou rovnou začít počítat ztráty. A to si automobilka, kterou nad vodou drží především její americká divize, opravdu nemůže dovolit. Proto se nástupce zřejmě stane součástí řady Panda, kdy použije základní techniku, ale své větší rozměry si ponechá.
Momentálně jde samozřejmě jen o spekulaci, podle šéfa globálního designu Lorenza Ramciottiho je však radikální přerod velmi pravděpodobný. „V současné době je jediným důvodem k existenci modelu Punto jeho podíl na trhu. Bude však velmi složité rozhodnout, zda máme přijít s novinkou, u které si nejsme jisti návratností.“
Jisté je tedy pouze tolik, že nové Punto bude a ponechá si svůj název. Zcela určitě však bude vyrobeno dle zcela nových podmínek, z nichž nejzávažnější bude cena. Ta totiž musí odpovídat očekávání Fiatu, vše ostatní je zřejmě podřadné.
Fiat Punto možná jako samostatný model skončí, místo toho bude nová generace součástí řady Panda
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024 - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024
Nejnovější články
- Stále současné BMW 3 není problém koupit jako ojeté. Ceny klesly až na úroveň Škody Fabia, problémů není moc
před 8 hodinami - Čínská Škoda Fabia zabodovala v dalším testu, Němci říkají, že je lepší než VW Polo
před 10 hodinami - Šéf Bugatti prozradil detaily o novém motoru V16. Téměř metrové monstrum si vystačí bez jediného turba
před 11 hodinami - Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu
včera - Továrnu Tesly v Berlíně vzaly útokem tisíce ekologických aktivistů, absurdní scéna připomíná středověké bitvy
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.13. 23:31 - Truck Daškam
- BMW Divize 05.13. 21:54 - jerry
- Video a Nordschleife, the best of 05.13. 20:17 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.13. 15:58 - řidičBOB
- Suzuki obecně 05.13. 11:51 - jarka
- Lampárna (stěžovatelna) 05.12. 17:57 - PepaSFI
- S větrem ve vlasech.... 05.12. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.12. 12:41 - abgx1