Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Stratos byl pohřben, nahradí jej vzkříšený Alpine A110?
5.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Návrat Stratosu je po odmítavé reakci Ferrari uzavřenou kapitolou. Škoda. Autor vozu má nicméně nové plány na oživení další závodní legendy.
Německý podnikatel Michael Stoschek s konečnou platností pochopil, že přes odmítavý postoj ze strany Ferrari vlak nejede a definitivně opouští myšlenku na omezenou produkci Stratosu. Jak asi víte, jeho vysněný stroj se měl stát poctou sportovní legendy rallye Lancie Stratos. O design se postaralo věhlasné studio Pininfarina a motor - stejně jako u původního vozu - pocházel od Ferrari. A nejen to. Stoschekovo dítě využívalo kromě vidlicového osmiválce modelu F430 o výkonu 540 koní také jeho zkrácenou platformu.
To, co bylo po stránce techniky pro znovuzrozený Stratos požehnáním, se ale naneštěstí stalo i jeho hrobníkem. Jak vyšlo najevo, nejvyšší šéf Ferrari Amedeo Felisa sice měl pro vůz pochopení, a proto Stoschekovi poskytl plnou podporu. Jenže automobilka to zároveň brala pouze jako jednorázovou výpomoc při unikátním projektu a ne oporu pro náběh výroby, i když se mělo jednat pouze o omezenou sérii 25 kusů. Ač se to někomu líbí nebo ne, rozhodnutí (jakkoli může navenek vypadat ješitně) dává z pohledu Italů smysl. Aby totiž mohl nový Stratos vzniknout, musela své „orgány” darovat již existující F430.
Stoschek by patrně nechtěl, aby kvůli němu padly další stroje Scuderie, nicméně Ferrari by muselo oprášit nástroje na výrobu staré platformy a výběhových motorů, což by asi nebylo nejlevnější a navíc je otázkou, jestli by na to Italové měli nebo chtěli mít kapacity, protože jen tak někomu by své (ani letité) technologie nesvěřili.
Takže konec jména Stoschek v automobilových médiích? Možná ne tak docela. Německý businessman už oznámil, že je v jednání s Renaultem a hledá možnost, jak začít vyrábět nástupce slavného francouzského Porsche - Alpine A110, který rovněž patří k závodním skvostům 60. a 70. let.
Nový Stratos zařízlo samotné Ferrari, nikoli neočekávaně
Druhý pokus o reinkarnaci rallye legendy bude možná proveden na Alpine A110
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Donedávna nejdražší nové auto světa nafotili u Lidlu, takhle se asi šetří na drahé supersporty
včera - Vládce Bahrajnu se zařadil do vybrané skupiny státníků, kterým Vladimir Putin daroval auto
24.5.2024 - Fiat preventivně odstranil italskou trikolóru z dalšího modelu. Nechce, aby mu policie zabavila ještě víc aut
23.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Sprintu lokalmatador Aleix Espargaro včera 15:57
- Své první Pole-Position si vyjel Sergio Garcia, 17. Salač včera 14:30
- První Pole-Position v Moto3 pro Ivana Ortolu včera 14:09
- Pole-Position si zajistil Aleix Espargaro včera 11:20
- Test WSBK Cremona - 2. den: Nakonec Yamaha s Remy Gardnerem 24.5.2024
Nejnovější články
- Zájem o neprodávanější Teslu se propadá, automobilka snížila výrobu v klíčové továrně o desítky procent
před hodinou - Rodina Michaela Schumachera se domohla odškodnění za rozhovor s ním, který vydal německý magazín
včera - Někdo najel přes 200 tisíc km s vzácným a krásným „služebákem” Jamese Bonda. Zdevastoval ho a připravil se o miliony, ale žil
včera - Elektromobily jsou násobně nebezpečnější auta než vozy se spalovacími motory, ukázala studie
včera - Čínským autům neutečou ani ti, kteří auta nekupují, Číňané posílají do Evropy už i své autobusy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva