Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Ampera: premiéra produkční verze potvrzena pro Ženevu
9.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Opel „tahal” koncept hybridní Ampery po autosalonech téměř dva roky. Nyní konečně přišel čas její sériové verze, kterou poprvé budeme moci spatřit na nadcházejícím ženevském autosalonu.
Již z předoňského ženevského autosalonu jsme vám přinesli představení Opelu Ampera. Dva roky jsou v automobilismu dlouhá doba, navíc je třeba říci, že Ampera se ani v Ženevě 2009 nezjevila zrovna jako blesk z čistého nebe. Tehdy šlo jen o jiné desginové pojetí Chevroletu Volt, který odhalen ještě mnohem dříve.
Volt se v mezičase již začal prodávat, byť zatím jen ve Spojených státech, a tak bylo jen otázkou času, kdy přijde řada i na Amperu. Od konce loňského roku již známe i její cenu, ale dosud jsme neviděli produkční podobu. Ta se odhalí až na letošním ženevském autosalonu, ale už z první fotografie je jasné, že žádné dramatické proměny koncept nestihly.
Můžeme tedy kvitovat, že vcelku výrazný vzhled Ampery se od původních studií liší jen v nepodstatných drobnostech. Troufnu si říci, že vedle amerického Voltu je vzhledově mnohem atraktivnější.
Zopakujme, že Ampera je vybavena primárně elektrickým pohonem. Ten by byl ve své klasické podobě s elektromotorem a akumulátory v praxi nepoužitelný pro svůj omezený dojezd a dlouhou dobu potřebnou pro dobití akumulátorů, u Ampery jsou ale dojezd i možnosti doplnění energie vylepšeny pomocí spalovacího motoru, který plní fuknci generátoru.
Ampera je tak za všech okolností poháněná elektromotorem. Během prvních 40 až 80 kilometrů jízdy je trakční elektromotor napájen lithium-ionovými akumulátory o skromné kapacitě 16 kWh. Během této fáze tedy Ampera vůbec nespotřebovává benzin. Pokud bude nutné s Amperou absolvovat delší trasu, prodlouží zážehový motor, který slouží pouze k pohonu palubního elektrického generátoru a teoretický dojezd Ampery stoupne až na více než 500 kilometrů na jedno doplnění palivové nádrže.
Tento systém elektrického pohonu s prodlouženým dojezdem jménem E-REV dělá z Opelu Ampera první elektromobil, který je schopný konkurovat běžným automobilům se spalovacími motory. Vůz přitom ani svými dynamickými parametry není k zahození - trakční elektromotor generuje výkon až 111 kW/150 k a točivý moment nejvýše 370 Nm. Ampera s touto výbavou dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit za přibližně během 9 sekund a její maximální rychlost činí 161 km/h.
První obrázek sériové verze přikládáme, další vám jistě přineseme přímo ze Ženevy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 18:32 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22