Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel loni rostl, nakonec mu pomohl i zdánlivě předražený Adam
11.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V Rüsselsheimu si oddechnuli, protože Adam po vlažném startu na domácím trhu nakonec za loňský rok zcela předčil očekávání. Opel celkově nepatrně rostl.
Nejmenší model od Opelu, který je pojmenován po samotném zakladateli značky, se navzdory diskuzím na téma jeho neúspěchu prodejně prosadil. Na domácí půdě tenhle prcek z Rüsselsheimu ještě v srpnu registroval pouze 1 226 prodaných kusů a koncern General Motors to dával za vinu jeho vyšší startovací ceně. Ta začínala v Německu zhruba na 11 500 Eurech (cca 315 tisících Kč), přičemž třeba Volkswagen Up! byl nabízen za ceny kolem deseti tisíc (cca 275 tisících Kč). Na českém trhu však startovala cena v rámci akce Opelu na 250 tisícovkách.
Začaly se tehdy šířit spekulace, že bude automobilka tlačena do omezení jeho výroby, ale sama takovou skutečnost odmítala a zpochybňovala. Teď s odstupem času se ukazuje, že to bylo zcela oprávněné. Mnozí možná nad úspěchem tohoto prcka pochybovali, jenomže teď se zdá, že si miniauto s nepřebernými možnostmi individualizace své zákazníky získalo. V loňském roce jeho německé prodeje nakonec předčily očekávání mateřského GM, poté co se ho tam prodalo zhruba na 21 tisíc. Jen málokdo přitom sázel byť jen na dvacet. Spolu s Adamem šlo na odbyt také subkompaktní SUV, neboli crossover Mokka, kterých se vloni prodalo v Německu kolem 20 tisíc kusů.
Za loňský rok ukousla automobilka s bleskem ve znaku z německého koláče o 0,1 procenta více než v roce 2012. Na tamním trhu dosáhla podílu 7 procent, zatímco v evropském součtu získala 5,61 procenta (o rok dříve to bylo 5,59 %). Jistě, tohle rozhodně není závratný růst, ale rozhodně je to cesta správným směrem. Navzdory složitosti evropského trhu se i takový růst s novými modely dá považovat za úspěch. Modelová ofenziva Opelu tedy dost možná konečně začne sklízet ovoce, značka je podle šéfa prodejů Petera Christiana Küsperta připravena v následujících letech na další růst.
K dosažení úspěchů prý přispěly také klasické modely portfolia. Například Meriva, která se usadila na první příčce svého segmentu. Tradičnější Corsa,Astra a inovovaná Insignia jsou ve svých třídách v Německu na druhé pozici, samozřejmě vynecháme-li ze srovnání jejich prémiové konkurenty. Jsme zvědaví, až nám Opel naservíruje svoje české výsledky...
Opel Adam je v Německu nakonec opravdu hit, jak si vedl u nás, teprve uvidíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB