Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pagani Zonda 760 RSJX: tyrkysová kráska má nové jméno, 760 koní jí zůstalo (+ video)
27.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatím poslední exemplář ze série 760 se pyšní nejen tyrkysovým lakem, ale rovněž stejným čalouněním. Těšit se z něj bude čínský zákazník.
Prvotina argentinského konstruktéra Horacia Paganiho spatřila světlo světa v roce 1999, přičemž od té doby jsme spatřili nejen několik sériových modelů, ale také celou řadu speciálních edic a zakázkových modelů. Každý se přitom již zdál být zcela posledním, zvláště po příchodu novinky s prapodivným názvem Huayra. Nicméně italská malosériová značka nadále chrlí jeden exemplář za druhým, přičemž tím posledním je verze zvaná 760RSJX.
Ačkoliv tento název byl oznámen poprvé, vůz samotný známe již od června, kdy na internet prosákly první snímky tyrkysového laku. Při té příležitosti jsme uvedli, že nová speciální edice nejspíše zamíří do Číny, což bylo nyní potvrzeno. Stejně tak nebyla střelou mimo terč ani zmínka o motoru, jímž se stal 7,3litrový dvanáctiválec produkující 760 koní. Tento výkon pak na zadní kola přenáší automatická převodovka.
Tyto prvky jsou shodné s většinou modelů série 760 (výjimkou je ovšem exemplář Lewise Hamiltona), což platí také o samotném bodykitu. Ten charakterizují zejména karbonová křidélka na předním nárazníku a výrazný difuzor ze stejného materiálu, jež najdeme na zádi. Povšimnout si pak můžeme i „žraločí ploutve“, na kterou navazuje mohutné zadní křídlo. Také v těch případech byla použita uhlíková vlákna.
Karbon pak nechybí ani v kabině, kde mu opětovně asistuje tyrkys, tentokráte v podobě koženého čalounění. Tím ale naše krátké představení můžeme uzavřít, přičemž jen dodáme, že vůz zamířil ke svému zákazníkovi skrze společnost Pagani China Automotive Limited. Tedy asijskou pobočku italské značky, jež zprostředkovává kontakt mezi čínskými milionáři a samotným zakladatelem automobilky.
























Pagani Zonda 760RSJX zaujme především tyrkysovým lakem. Pod ním se pak ukrývá 760 koní
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Když Rolls-Royce nechce zákazníkovi prodat jinak elektrický Spectre s motorem V12, může si takové auto nechat postavit od Slováků
4.4.2025Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4.4.2025Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025Arabský majitel McLarenu spojil slavnou automobilku s dosud neznámým startupem, působí to jako zoufalý pokus o záchranu
4.4.2025Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
4.4.2025
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1