Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Zonda 760 X: nesmrtelná Zonda se ohákla do tyrkysu, míří asi do Číny
4.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další „poslední Zonda“ dostala také tyrkysový interiér, pod kapotou pak bublá 7,3litrový motor V12 o výkonu 760 koní. Spojen je se sekvencí.
Historii modelu Zonda asi nemusíme nějak obšírně vysvětlovat. Prvotina Horacia Paganiho prošla od roku 1999, kdy byla představena, opravdu dlouhou evolucí. Z prvních verzí zvaných C12 se tak postupně vyklubala finální série 760. Té podlehl i Lewis Hamilton, přičemž každý nový exemplář měl či spíše mohl být tím posledním. Sám Horacio Pagani ale už dříve řekl, že novou Zondu postaví kdykoli, kdy o ni bude zájem a zjevné nelhal. Asi bude jednoduše nesmrtelná, zájemců s tučným kontem se asi vždy dost.
Nově tu tedy máme provedení 760 X, které s největší pravděpodobností dostalo tu samou mechaniku, jako zbytek série. Za sedadly tedy trůní 7,3litrový atmosférický dvanáctiválec AMG, který na zadní kola posílá 760 koní. Spojen je přitom se sekvenční převodovkou, což je vůči zmíněnému Hamiltonovu vozu zásadní rozdíl - pilot Mercedesu má totiž k dispozici manuální řazení.
Unikátní je pak tyrkysový lak, který je synonymem pro katarskou královskou rodinu. Ze zákulisí značky ovšem zaznívá, že tam ale nová Zonda nezamíří - místo toho si ji měl pořídit anonymní kupec z Číny. V tomto směru ovšem hlavu na špalek pokládat nebudeme, zvláště když prostředkem vozu se táhne italská trikolora, která by mohla odkazovat na zcela jinou národnost majitele.
Tuto záležitost ale nechme být a projděme si ještě zbytek prvků, kterými je toto provedení výjimečné. Opět u toho přitom bude modrá barva, která se podívala na koncovky výfuků i brzdové třmeny. Stejným odstínem pak byla čalouněna i kabina, přičemž jemné kůži dělají společnost dekory z karbonových vláken a anodizovaného hliníku.
Stejnou úpravou se pyšní i litá kola, ta však již přicházejí ve standardním designu. Více informací bohužel není k mání, dorazit by ovšem mohly ve chvíli, kdy Horacio Pagani vůz předá jeho majiteli.
Další „poslední“ Pagani Zonda se zvenčí i zevnitř ohákla do tyrkysu. Pod kapotou pak nabízí 760 koní
Zdroj: Prototype0
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva