Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Parodie BMW na jeho legendární sportovní modely vyzvala na souboj slabší a tuctovější Porsche, byla to chyba
2.10.2022 | Petr Miler
Další z řady zklamání od bavorské automobilky z poslední doby si mohlo aspoň napravit reputaci v souboji se srovnatelně drahým Porsche, selhalo ale na celé čáře. Nepochopitelně vysokou hmotnost vozu nezastřelo ani turbo a jasná výkonová nadvláda.
Neradi dvakrát za den kopeme do nepovedených produktů té či oné značky, tentokrát se to ale zkrátka sešlo. A je to nakonec podobný příběh nejen kvůli tomu, že jde o dvě auta BMW - nový model XM je ošklivý a těžký, už dobře známá M4 také moc krásy nepobrala. Vedle XM ovšem není problém ji vzhledově akceptovat, co ovšem přijímáme hůř, je znovu její hmotnost.
Standardní provedení vážící v závislosti na specifikaci okolo 1 800 kg zvedají obočí, co ale nadšence definitivně zvedlo ze židle, je nové provedení CSL. To jsou písmena tradičně spojená s odlehčenými modely značky, naposledy verzí M3 CSL, která vážila velmi přijatelných 1 285 kg. M4 CSL? 1 625 kg, navíc bez řidiče (DIN), podle norem EU jde o rovných 1 700 kg. To je CSL, Coupe Sport Lightweight? To HPM, Heavyweight Parodic Massacre, nic lepšího se na adresu tohoto vozu říci nedá.
Přesto je lehčí než standardní verze, takže nabízet BMW tuto pseudoCSL jako nějaký paket za 100 tisíc korun, byl by to dobý obchod. Ale ouha, automobilka prodává tento vůz jako limitovanou specialitu za 4 638 400 Kč. Nikdo soudný nemůže za takový vůz dát tolik peněz, pokud jej tedy nezamýšlí jen jako investici. Jeden můj dobrý známý jako dlouholetý zákazník BMW, který u něj koupil desítky aut a se všemi vždy jezdil, dostal jako vůbec první klient jednoho z českých dealerství možnost si jediné jemu přidělené CSL koupit. S díky odmítl a ani se mu nedivím.
Marnost CSL nakonec ukazuje i video z dílny Mata Watsona níže. Proti 550koňovému turbostroji postavil nelimitované, v tomto případě tedy obyčejnější (jinak ovšem výjimečné) Porsche 911 GT3 s atmosféricky plněným motorem o 510 koních. Dva zadní náhony, dva automaty, jednou 550 a jednou 510 koní, navíc turbo, to by mělo BMW jasně vyhrát. Jenže také je tu hmotnosti 1 625 kg proti 1 435 kg, což spolu s lepší trakcí Porsche stačilo na totální devastaci celého CSL.
BMW vyhrálo jen při letmém startu s předem zařazenou rychlostí, v tu chvíli prodalo více výkonu turbomotoru v nižších otáčkách. Ale jinak? Nula, zero, nada, na brzdách dostalo dokonce takový kouř, že Mat zpoza jeho volantu ani neviděl, kde přesně 911 zůstala, o tolik dříve zastavila. Při skoro stejné ceně (4 924 306 Kč, navíc se nemusíte nikoho doprošovat) není co řešit, ani tento bavorák se nepovedl.



BMW M4 CSL mohlo být něco, ale není. S hmotností 1 700 kg dle EU to není žádné CSL a podle toho funguje. Či spíše nefunguje, jak můžete vidět i na videu níže. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 6 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 7 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 9 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 10 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB