Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 208 GTI se začíná prodávat v Evropě, u nás by měl stát pod 500 tisíc Kč
26.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejnadějnější novinka Peugeotu pro aktivní řidiče se konečně dostává do prodeje. I přes velmi dobré parametry zřejmě nebude dražší než slabší konkurenti.
Sériový Peugeot 208 GTI se představil světu loni v září. Od té doby jsme jej mohli spatřit také na videu a nabídli jsme vám rovněž ohlédnutí za historií ostrých Peugeotů, mezi nimiž hrálo nové GTI svou roli. Ostatně je od začátku považováno za prvního skutečného nástupce slavného 205 GTI a i když zatím nemůžeme říci, zda tomu tak opravdu bude, technické parametry zní slibně - 200 koní výkonu na 1 160 kilogramů hmotností vypadá sakra nadějně.
Navíc je tu ještě jeden, troufneme si říci fakt. Peugeot není značkou, která by 20 let nevyrobila něco, s čím se „dá jezdit”, stačí vzpomenout testu Peugeotu RCZ THP 200. Ten funguje i pro náročného řidiče velmi dobře a 208 GTI s ním sdílí podstatnou část techniky. Otázkou ale zůstává nejen to, jestli se bude projevovat podobně dobře, ale i to, kolik bude stát. V druhém případě můžeme nejnedočkavějším z vás konečně poskytnout alespoň nějaké vodítko.
U nás zatím nové GTI k mání oficiálně není, ale v některých evropských zemích už ano. Z nich můžeme vybrat třeba Itálii nebo Velkou Británii, kde přijde na 21 950 euro resp. 18 895 liber, tedy v přepočtu pokaždé okolo 550 tisíc Kč ceníkové ceny. To nezní bůhvíjak skvěle, ale pokud si srovnáme ceny dnes prodávaných verzí z vyšších sfér u nás a v těchto zemích, zjistíme, že se ceníkové ceny liší skoro přesně o 10 procent. Lze tedy očekávat, že u nás přijde 208 GTI podle ceníku na 500 tisíc Kč, cifře jako 499 900 bychom se asi nedivili.
Navíc je třeba říci, že český Peugeot oproti těmto cenám rovnou přidává ještě přibližně desetiprocentní bonusy, takže nakonec by vůz mohl být i oficiálně k mání za přibližně 450 tisíc. Tomu ostatně nahrává i aktuální postavení konkurence - třeba inovovaná Ibiza Cupra začíná právě na 450 tisících a i když má o něco méně výkonu a více hmotnosti, dynamické parametry jsou velmi podobné. Peugeot sice může pomýšlet i o něco výše, prostor na trhu dnes ale není velký.
Tolik pár informací pro nedočkavé, občas se nás na cenu 208 GTI ptáte. Přesnou cifru bychom měli znát během pár dnů, české zastoupení značky s uvedením tohoto modelu už dlouho váhat nemůže.












Nový Peugeot 208 GTI si pozornost zaslouží. Jestli se osvědčí i v praxi a jeho cena nebude přestřelená, uvidíme již brzy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 10 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 11 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub