Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, co také dokáže podvozek nového Audi A8. Pomůže, i když vůz stojí
9.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od aktivního podvozku by člověk čekal, že bude zlepšovat jízdní vlastnosti vozu, ať už po stránce komfortu či dynamiky. Řešení v nové A8 ale umí i jiné věci.
Na počátku října jsme vyzdvihli největší technologické vychytávky nového Audi A8. Mezi ně patří i aktivní podvozek, který je obvykle využíván pro zvýšení komfortu cestujících či zlepšení jízdních vlastností vozu při rychlé jízdě. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku ale nyní dodává, že zvýšit bezpečnost umí i tehdy, když auto stojí.
Jak? Značka zastává názor, že vůz dokáže lépe absorbovat energii při nárazu, pokud se na něj právě správným nastavením podvozku připraví. Systém Pro Sense Side totiž používá senzory, kterými monitoruje okolí vozu a kalkuluje přitom možné riziko nehody. Pokud je zřejmé, že dojde k bočnímu nárazu, jsou aktivovány regulátory podvozku na té straně, ze které se hrozba blíží. Během 500 ms dojde k zvýšení ohroženého boku o 80 milimetrů, díky čemuž se náraz přenese hlavně do podlahy a prahů, ne do dveří.
Dle Audi je tímto způsobem zredukován tlak na lidské tělo o 50 procent, což zvláště ve vyšších rychlostech, systém je aktivní až od 25 km/h výše, citelně snižuje riziko poranění. Bude zajímavé sledovat, jak se to projeví ve výsledcích testů Euro NCAP a IIHS, i takto „bez důkazu” se ale řešení Audi zdá být opravdu blízké stále nepřekonanému odpružení kol starému 13 let, které se nakonec nedostalo do výroby.
Můžeme pak jen dodat, že součástí nového videa níže, které technologii Pro Sense Side ukazuje v praxi, jsou i další technologické vychytávky německé novinky. O řadě z nich jsme mluvili již ve zmiňovaném článku, z těch nově odhalených pak stojí za pozornost ještě ochrana kol před poškrábáním o obrubník, jenž je součástí parkovacího systému, který počítá s plně autonomním režimem.




Technologie Pro Sense Side dokáže v případě hrozící nehody přizvednout jednu stranu Audi A8 a tím energii při nárazu směřovat spíše do prahů než dveří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nejnovější články
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
včera
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
včera
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
včera
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.07. 21:20 - řidičBOB
- Politický koutek 12.07. 21:16 - řidičBOB
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
