Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale...
31.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro japonský supersport s výkonem skoro 600 koní je většina ostatních aut na Ringu jen mobilní šikanou. Přesto nepůsobí dojmem, že by tu byl doma.
Není pochyb o tom, že nová Honda NSX je pekelně rychlým autem. Z podstaty nemůže jít o vzor jednoduchosti, lehkosti a chytrého využití omezeného výkonu, jak tomu bylo v případě originál, to ale ještě neznamená, že jinými cestami nedosahuje podobně zajímavých výsledků. A video, které snad poprvé ukazuje jízdu japonského hybridu po Nordschleife přímo z kabiny, je toho důkazem.
Za volant vozu zjevně usedl člověk, pro nějž rozhodně nejde o první jízdu na okruhu. Není to ale ani žádný závodník - řazení většinu času plně ponechává na sedmistupňové automatice a jede relativně umírněným stylem. A když narazí na pomalejší vozy, jede příliš defensivně na to, aby mohl dosáhnout nějakého špičkového času.
Jeho jízda i díky tomu působí naprosto nenuceně, přesto na okruhu nenaráží na sobě rovného a čas okolo 8 minut „BTG” je velice slušný, uvážíme-li to všechno i průjezd kolem nehody, který znamená další zdržení. Vykouzlit s tímto autem dynamiku, kterou většina smrtelníků označí za extrémní, zjevně není velká výzva, což lze označit za pozitivum.
Jenže někteří to budou vnímat i jako negativum. NSX podle mnoha recenzí není vozem, který by bůhvíjak vtahoval do děje a tato jízda to jen potvrzuje. Navíc si na Nordschleife navzdory rychlosti zjevně příliš nerozumí s jejím často nepříliš kvalitním povrchem a působí trochu uskákaně. A to není zrovna dobrá zpráva pro ty, kteří se vidí za jejím volantem na českých okreskách, třebaže hrátky s nastavením tlumičů můžou výsledný projev změnit.
Na každý pád by nás zajímalo, jak dobře by si NSX vedlo, pokud by někdo plně využil možností zmiňovaného automatu a 3,5litrového přeplňovaného šestiválce doplněného trojicí elektromotorů. Výkon 581 koní, jenž vozu umožňuje zrychlení z klidu na stovku za 2,9 sekundy a dosažení nejvyšší rychlosti 307 km/h, by rozhodně měl stačit na dobrý čas. Třeba nám to ještě někdy někdo ukáže - sama Honda se k tomu zatím nemá, i když s takovým Civicem Type-R na Ringu exhibuje ráda...




Honda NSX si na Ringu podala řadu hatchbacků i Audi R8. Tep se vám ale z její jízdy nejspíše příliš nezvedne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejčtenější články
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
