Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se na celé kolo nové Hondy NSX na Nordschleife. Je rychlá, ale...
31.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro japonský supersport s výkonem skoro 600 koní je většina ostatních aut na Ringu jen mobilní šikanou. Přesto nepůsobí dojmem, že by tu byl doma.
Není pochyb o tom, že nová Honda NSX je pekelně rychlým autem. Z podstaty nemůže jít o vzor jednoduchosti, lehkosti a chytrého využití omezeného výkonu, jak tomu bylo v případě originál, to ale ještě neznamená, že jinými cestami nedosahuje podobně zajímavých výsledků. A video, které snad poprvé ukazuje jízdu japonského hybridu po Nordschleife přímo z kabiny, je toho důkazem.
Za volant vozu zjevně usedl člověk, pro nějž rozhodně nejde o první jízdu na okruhu. Není to ale ani žádný závodník - řazení většinu času plně ponechává na sedmistupňové automatice a jede relativně umírněným stylem. A když narazí na pomalejší vozy, jede příliš defensivně na to, aby mohl dosáhnout nějakého špičkového času.
Jeho jízda i díky tomu působí naprosto nenuceně, přesto na okruhu nenaráží na sobě rovného a čas okolo 8 minut „BTG” je velice slušný, uvážíme-li to všechno i průjezd kolem nehody, který znamená další zdržení. Vykouzlit s tímto autem dynamiku, kterou většina smrtelníků označí za extrémní, zjevně není velká výzva, což lze označit za pozitivum.
Jenže někteří to budou vnímat i jako negativum. NSX podle mnoha recenzí není vozem, který by bůhvíjak vtahoval do děje a tato jízda to jen potvrzuje. Navíc si na Nordschleife navzdory rychlosti zjevně příliš nerozumí s jejím často nepříliš kvalitním povrchem a působí trochu uskákaně. A to není zrovna dobrá zpráva pro ty, kteří se vidí za jejím volantem na českých okreskách, třebaže hrátky s nastavením tlumičů můžou výsledný projev změnit.
Na každý pád by nás zajímalo, jak dobře by si NSX vedlo, pokud by někdo plně využil možností zmiňovaného automatu a 3,5litrového přeplňovaného šestiválce doplněného trojicí elektromotorů. Výkon 581 koní, jenž vozu umožňuje zrychlení z klidu na stovku za 2,9 sekundy a dosažení nejvyšší rychlosti 307 km/h, by rozhodně měl stačit na dobrý čas. Třeba nám to ještě někdy někdo ukáže - sama Honda se k tomu zatím nemá, i když s takovým Civicem Type-R na Ringu exhibuje ráda...




Honda NSX si na Ringu podala řadu hatchbacků i Audi R8. Tep se vám ale z její jízdy nejspíše příliš nezvedne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 5 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 7 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 8 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 10 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis