Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 718 je definitvně mrtvé, důvod vás překvapí
21.12.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Sám šéf vývoje a výzkumu Porsche potvrdil, že na duchovním nástupci modelu 550 Zuffenhausen už nepracuje. Důvod si ale mohl vymyslet věrohodnější.
Že by Porsche rádo stvořilo duchovního nástupce modelu 550 Spyder z dob Jamese Deana, se proslýchá už více než tři roky a automobilka od té doby ústy svých čelných představitelů několikrát potvrdila, že takový záměr skutečně existuje. Ještě před nedávném se o tomto modelu mluvilo jako o Porsche 718 a probíraly se jeho specifikace, pak se ale šéf amerického zastoupení vytasil s tím, že projekt je mrtvý. A měl pravdu.
Kolegům z Autocaru to potvrdil sám Wolfgang Hatz, šéf vývoje a výzkumu automobilky, kterému v tomto směru nemá smysl nevěřit. Hatz znovu uvedl, že projekt na malý sporťák s čtyřválcovým motorem a cenou okolo 1,2 milionu Kč existoval, už ale byl zastaven. Na tom by nebylo nic až tak mimořádného, ostatně takové auto by dávalo docela malý smysl, pokud jen čtyřválcové bude brzy duo Boxster/Cayman, jenže takové důvody manažer Porsche neuvádí. Uvádí úplně jiné a jsou věrohodné asi jako hmotnost nového Mondea.
„Projekt byl zastaven. Máme velmi dobrý vstupní bod v Boxsteru a nevidíme důvod jít pod něj. Porsche by mělo zůstat exkluzivní a nemůžete nahánět prodejní čísla, pokud jste taková značka,” řekl doslova Hatz.
Znělo by to pravdivě, pokud by ale Porsche současně nedělalo něco úplně jiného. Automobilka zcela bezostyšně honí prodejní čísla s novým Macanem, který sporťák ani nepřipomíná a k mání je i s motorem z Golfu. Že značka preferuje prodeje před exkluzivitou už jsme jí nejednou „vyčítali” a odvolávat se právě na exkluzivitu při pohřbení základního sporťáku - který by nepochybně byl exkluzivnější než SUV typu Macan - zavání pokrytectvím. Porsche má prostě jiné preference, míří dnes jinam. Nakonec je to jeho věc, jen přiznat by to mohlo...









Základním sporťákem Porsche zůstane duo Boxster/Cayman. Není důvod se kvůli tomu zlobit, neupřímnost šéfa vývoje automobilky je ale důvodem minimálně k pozvednutí obočí
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 11 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1