Porsche 918 Spyder na novém videu z Nordschleife i s Walterem Röhrlem za volantem

Německá značka původně tvrdila, že na Severní smyčce zajela s 918 jen jediné kolo s pevným startem. Jak je ale patrné z nových záběrů, minimálně „neostrých” kol bylo mnohem více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche 918 Spyder na novém videu z Nordschleife i s Walterem Röhrlem za volantem

8.10.2012 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Porsche 918 Spyder na novém videu z Nordschleife i s Walterem Röhrlem za volantem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá značka původně tvrdila, že na Severní smyčce zajela s 918 jen jediné kolo s pevným startem. Jak je ale patrné z nových záběrů, minimálně „neostrých” kol bylo mnohem více.

Zhruba před dvěma a půl lety Porsche pořádalo speciální show na maďarském okruhu Hungaroring. Přítomen tehdy nebyl pouze zcela nový model 911 GT2 RS, ale rovněž testovací jezdec značky Walter Röhrl, který mimo záznam upřímně odpověděl na otázku týkající se hybridních modelů. Jak asi tušíte, nikterak lichotivě. Ten samý člověk ovšem na nejnovějším videu německé sportovní automobilky technologie, jimiž je nejnovější Porsche 918 Spyder vybaveno, nadšeně chválí. Inu, koho chleba jíte...

S ohledem na tvrzení, že hybridní supersport zajel na Severní smyčce Nürburgringu čas 7 minut a 14 sekund jen kvůli jednomu pokusu navíc máme pocit, že té přetvářky je více. Když se totiž na aktuální video zadíváme pozorněji, spatříme na něm britského novináře Chrise Harrise, který společně s Röhrlem ujel (a jak už jsme viděli, nejen s ním) několik kol na sedadle spolujezdce. Porsche a slavný pilot tak rozhodně k pokusu o rekord nepřistupovali nepřipravení. I exemplář, ve kterém Walter Röhrl novináře vozil, byl totiž odlehčenou verzí Weissach osazenou běžnými silničními pneumatikami Michelin.

Znamená to ale něco? No, přinejmenším nic nového. Je stále jasnější, že bez hybridních technologií pod kapotou by Porsche 918 Spyder zajelo slavný okruh přinejmenším stejně rychle, ne-li ještě rychleji, neboť v tu chvíli by nabídlo hmotnost 1 280 kg kombinovanou se silou 580 koní. Tedy poměr 453 koní na tunu. V případě dvou elektromotorů na palubě a paketu Weissach pak sice nabízí poměr 484 k/t, ovšem jen na úvod 21kilometrového okruhu. Jakmile se baterie vyčerpají, 400 kg drátů, cívek a vodičů již povětšinou pouze zdržuje, na jejich udržení v permanenci rekuperace kinetické energie nemůže stačit.

Nepochybujeme ale o tom, že všem 918 budoucím majitelům je to jedno. Jak jsme se totiž nedávno dozvěděli od Range Roveru, movití zákazníci hybridní technologie prostě chtějí.

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše