Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Cayman GT4 a 911 GT3 RS mají české ceny, nízké pochopitelně nejsou
12.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malé kupé s výkonem 385 koní může být vaše za 2 441 000 Kč, větší schopné sprintu na stovku za 3,3 sekundy stojí přes pět milionů korun.
Německá automobilka představila na ženevském autosalonu hned dva modely, které zcela jistě zvýšily tep nejen jejím fanouškům. A ačkoliv od výstavního debutu uteklo něco málo přes týden, k dispozici jsou již české ceny. Nízké ovšem rozhodně nejsou, i když to se s ohledem na nemalý dynamický potenciál této dvojice dalo očekávat. Koneckonců, své již naznačily i ceny platné pro německý trh, které byly k dispozici během představení obou vozů. Vůči těm tuzemským jsou sice o trochu nižší, to je však dáno jiným daňovým prostředím v obou zemích.
Nebudeme ale zbytečně chodit okolo horké kaše a rovnou přejdeme k tomu podstatnému, tedy samotným částkám a výbavě, jíž za ně dostanete. Jako první si přitom vezmeme na paškál menší kupé, tedy Cayman GT4. Ten startuje na sumě 2 441 000 Kč, za což dostáváte 3,8litrový motor naladěný na 385 koní. S tímto výkonem je spojena vždy jen šestistupňová manuální převodovka, přičemž zrychlení z klidu na stovku zabere 4,4 sekundy a nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 295 km/h.
Ve standardu přitom můžete počítat kupříkladu se specifickým bodykitem, 20palcovými litými koly, čalouněním v kombinaci kůže/Alcantara, dekoracemi z broušeného hliníku a sportovními sedadly nastavitelnými elektronicky ve dvou směrech. Za příplatek je pak možné sáhnout třeba po karbon-keramických brzdách nebo paketu Clubsport, který zahrnuje ochrannou klec, dvoukilový hasicí přístroj nebo šestibodové závodní pásy. V té chvíli však musíte objednávat i závodní skořepiny.
Jelikož ceny příplatků nejsou aktuálně volně k dispozici, můžeme se přesunout k většímu kupé. To je k mání od 5 139 000 Kč, přičemž jeho základní mechanická výbava zahrnuje čtyřlitrový motor o výkonu 500 koní a sedmistupňový automat PDK. Stokilometrovou metu Porsche 911 GT3 RS pokoří již za 3,3 sekundy, zatímco maximálně se rozjedete na 310 km/h. Tedy pro něoho možná překvapivě na rychlost nižší o 5 km/h, než jaké dosahuje GT3, které v českých luzích a hájích vychází na 3 883 000 Kč. To je ale dáno trochu jiným zaměřením RS a většímu přítlaku generovanému jeho aerodynamikou.
Srovnávání s méně výkonným sourozencem ale nyní ponechme stranou a projděme si standardní doplňky, které počítají třeba s výše zmíněným paketem Clubsport, kovanými 20palcovými předními a 21palcovými zadními koly, kompozitními brzdami nebo audio systémem se 7palcovým dotykovým displejem. I v tomto případě je možné sáhnout po extra doplňcích, kdy za zmínku stojí především převzetí vozu v továrně v Lipsku, jež zahrnuje také instruktáž na okruhu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Palexpa.
Porsche Cayman GT4





















Porsche 911 GT3 RS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 2 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 10 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 11 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva