Porsche Macan: z Cajunu se stal obláčkový pardál

Porsche opět potvrzuje, že Cajun bude. Až na to, že se už nebude jmenovat Cajun ale Macan, což je označení údajně odvozené od indonéského slova tygr.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche Macan: z Cajunu se stal obláčkový pardál

16.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Porsche Macan: z Cajunu se stal obláčkový pardál

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Porsche opět potvrzuje, že Cajun bude. Až na to, že se už nebude jmenovat Cajun ale Macan, což je označení údajně odvozené od indonéského slova tygr.

Menší SUV od Porsche bylo vyvíjeno jako projekt Cajun. Jestli to mělo být skutečné jméno a pak si to automobilka rozmyslela kvůli nějaké nežádoucí asociaci kdesi ve světě, anebo to byla pouze zkratka vzniklá ze slov Cayenne Junior, dnes už není podstatné. Nyní víme, že auto ponese na zádi nápis Macan.

Podle Porsche se jedná o označené odvozené od indonéského slova tygr a má evokovat pružnost, sílu, vzrušení a dynamiku, tedy klíčové vlastnosti nového SUV. Nevím, co přesně bude nové jméno Macan evokovat u vás (vysloveno v angličtině možná jistý francouzský kompakt), ale biologové rozhodně žádného tygra neuvidí. Takzvaný indonéský Macan Dahan je skutečně kočkovitá šelma. Akorát se nejedná o tygra, ale Neofelis nebulosa, jinak též vzácného pardála (levharta) obláčkového. To už tak drsně a dynamicky nezní, ale to jen na okraj.

Pozoruhodné je rovněž srovnání dvou skic, které doprovází informace o menším SUV značky Porsche. Na prvním, téměř rok starém obrázku je vidět, že původní Cajun je téměř k nerozeznání podobný Cayennu. Při bližším prozkoumání linií druhé kresby znázorňující již Macan lze poznat, že jde o naprosto shodný základ, ale auto dotaženější detaily a jiný tvar zadních světel.

Jak už bylo i z naší strany napsáno, Macan/Cajun bude produkován v továrně v Lipsku, přičemž Porsche investovalo do výroby až 500 milionů eur a vytvoří 1 000 nových pracovních pozicí. Samotný stroj má být postaven na platformě Audi Q5, bude sdílet jeho motory i pohon všech kol quattro, Porsche se ale postaralo o vývoj vlastního brzdového systému a jiné odladění podvozku, které umožní „pardálovi“ jezdit sportovněji.


Porsche Macan: z Cajunu se stal obláčkový pardál - 1 - Porsche Cajun 01Porsche Macan: z Cajunu se stal obláčkový pardál - 2 - Porsche Macan 01
Na prvním obrázku je Cajun, nápadně podobný Caymanu. Druhý, ten samý ale přepracovaný a s novými zadními světly znázorňuje Macan.

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.