Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche na prvním videu obhajuje automat v 911 991 GT3, máme i nové jízdní fotky
6.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová GT3 bude k mání jen s automatem, což vyvolalo zděšení. Značka však prohlašuje, že převodovka je prý rychlejší a zábavnější než běžné PDK.
Začíná to vypadat, že Porsche se rozhodlo dát tradicím za uši. Poslední generace kultovní 911 totiž dorazila s elektrickým posilovačem řízení, elektronickou parkovací brzdou a start/stopem, nová ostrá GT3 pak na ženevský autosalon dorazila pouze s automatickou převodovkou PDK. Tedy prvkem, který nám s tím, co GT3 dosud představovala, dohromady příliš nejde, tuplem ne jako jediná možnost. Britský magazín EVO však vyzpovídal šéfa vývoje nového Porsche 911 991 GT3 Andrease Preuningera, který právě tuto volbu obhajuje.
Podle Preuningera je totiž sedmistupňový automat PDK naprosto unikátně poskládán pouze pro užití v tomto voze. Změna převodových stupňů se tak odehraje za 0,1 sekundy, tedy rychleji, než je jakákoliv jiná převodovka PDK schopná. To ovšem není to nejpodstatnější. Preuninger totiž prohlašuje, že automat je dokonce mnohem zábavnější než manuál. Důvodem je fakt, že unikátní PDK dokáže "sešlápnout" spojku souběžným přitažením obou pádel. Že by ale zrovna tohle mělo vést k nahrazení dokonalého ovládnutí řazení vlastníma rukama a nohama...
Ověření či naopak vyvrácení této finesy si samozřejmě necháme na pořádný test. To platí také o motoru, neboť původní Mezgerův agregát nahradila nová 3,8litrová pohonná jednotka s přímým vstřikováním paliva. I k tomu však má Preuninger co říci - starý šestiválec byl totiž podle něj velmi náročný na údržbu a jakékoliv opravy se majitelům velmi prodražily. Novinka by oproti tomu měla zaručovat méně časté návštěvy autoservisu.
Tím samozřejmě informace přímo od zdroje nekončí, o trochu delší video vám tedy doporučujeme dokoukat až do konce. Přičemž mezitím můžete třeba listovat novou sadou fotografií, na nichž se tentokráte ukazuje nové Porsche GT3 v bílé barvě často i v akci.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.



















Nové Porsche 911 GT3 dorazí s výkonem 475 koní, řiditelnou zadní nápravou a převodovkou PDK, díky čemuž je prý rychlejší nejen na Nordschleife
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
včera
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
