Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic
16.12.2020 | Petr Prokopec
V případě supersportů dnes už takové rychlosti málokoho ohromí, tohle je ale luxusní auto s pěticí dveří a v takovém případě platí jiná měřítka. Porsche Panamera Turbo S má od letoška na 630 koní a jede podle toho.
Letošní rok se nese ve znamení koronaviru, kvůli němuž v ruchu důležitějších událostí zanikla řada menších automobilových premiér. Možná jste si tedy ani nevšimli, že Porsche právě letos omladilo svůj pětidvéřový model Panamera. Týká se to pochopitelně i verze Turbo S, která se stejně jako zbytek nabídky dočkala inovované čelní masky. Mimo to ovšem disponuje rovněž zvětšenými bočními výdechy vzduchu. Nová pak jsou i 20palcová a 21palcová litá kola, stejně jako lze na zádi počítat s diodovým proužkem propojujícím světlomety.
Asi podstatnější ale je, že Porsche se podívalo také na techniku, a to měrou nemalou. Čtyřlitrový osmiválec twin-turbo tak nově produkuje 630 koní, tedy o osmdesát více než dříve, a 820 Nm (+ 50 Nm) točivého momentu, což mu stačí ke zrychlení na stovku za pouhých 3,1 sekundy. Nejvyšší rychlost pak má činit 315 km/h, to je ale dost možná podhodnocený údaj, jak ukazuje test AutoTopNL na německé dálnici.
Tam se totiž zuffenhausenský express rozjel i v komplikovanějším provozu na 318 km/h. A s ohledem na nenucenost, s jakou Panamera Turbo S opakovaně atakovala třístovku, se dá předpokládat, že reálná maximálka bude ještě citelně vyšší. Deceleraci přitom mají na starosti standardně dodávané karbon-keramické brzdy, takže ani v tomto ohledu se Turbo S nemá zač stydět.
Inovovaná Panamera nicméně neuchvátí jen v přímém směru. V rámci modernizace si Porsche pohrálo také se vzduchovým podvozkem, stejně jako s vektorováním točivého momentu a dalšími asistenčními systémy. Nordschleife tak novinka nyní zvládá za 7 minut a 29,81 sekundy, což je nejlepší čas v rámci luxusní třídy. Abyste se jím však mohli opájet, musíte si připravit nejméně 179 737 Eur (cca 4,74 milionu Kč), což opravdu není nízká suma.






Porsche Panamera prošlo lehčí modernizací, která verzi Turbo S nadělila 630 koní. A s nimi zjevně i dynamiku supersportu. Foto: Porsche
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Nové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 2 hodinamiV této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před 3 hodinami„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 5 hodinamiPopulární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva