Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Posílené luxusní Porsche ukázalo, co dovede na Autobahnu, přes 300 km/h valí jako nic
16.12.2020 | Petr Prokopec
V případě supersportů dnes už takové rychlosti málokoho ohromí, tohle je ale luxusní auto s pěticí dveří a v takovém případě platí jiná měřítka. Porsche Panamera Turbo S má od letoška na 630 koní a jede podle toho.
Letošní rok se nese ve znamení koronaviru, kvůli němuž v ruchu důležitějších událostí zanikla řada menších automobilových premiér. Možná jste si tedy ani nevšimli, že Porsche právě letos omladilo svůj pětidvéřový model Panamera. Týká se to pochopitelně i verze Turbo S, která se stejně jako zbytek nabídky dočkala inovované čelní masky. Mimo to ovšem disponuje rovněž zvětšenými bočními výdechy vzduchu. Nová pak jsou i 20palcová a 21palcová litá kola, stejně jako lze na zádi počítat s diodovým proužkem propojujícím světlomety.
Asi podstatnější ale je, že Porsche se podívalo také na techniku, a to měrou nemalou. Čtyřlitrový osmiválec twin-turbo tak nově produkuje 630 koní, tedy o osmdesát více než dříve, a 820 Nm (+ 50 Nm) točivého momentu, což mu stačí ke zrychlení na stovku za pouhých 3,1 sekundy. Nejvyšší rychlost pak má činit 315 km/h, to je ale dost možná podhodnocený údaj, jak ukazuje test AutoTopNL na německé dálnici.
Tam se totiž zuffenhausenský express rozjel i v komplikovanějším provozu na 318 km/h. A s ohledem na nenucenost, s jakou Panamera Turbo S opakovaně atakovala třístovku, se dá předpokládat, že reálná maximálka bude ještě citelně vyšší. Deceleraci přitom mají na starosti standardně dodávané karbon-keramické brzdy, takže ani v tomto ohledu se Turbo S nemá zač stydět.
Inovovaná Panamera nicméně neuchvátí jen v přímém směru. V rámci modernizace si Porsche pohrálo také se vzduchovým podvozkem, stejně jako s vektorováním točivého momentu a dalšími asistenčními systémy. Nordschleife tak novinka nyní zvládá za 7 minut a 29,81 sekundy, což je nejlepší čas v rámci luxusní třídy. Abyste se jím však mohli opájet, musíte si připravit nejméně 179 737 Eur (cca 4,74 milionu Kč), což opravdu není nízká suma.
Porsche Panamera prošlo lehčí modernizací, která verzi Turbo S nadělila 630 koní. A s nimi zjevně i dynamiku supersportu. Foto: Porsche
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva