Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Poslední Lamborghini s ryzím V12 ukázalo svou dynamiku, 345 km/h v běžném provozu se nevidí
17.12.2021 | Petr Miler
Bohužel, i za tímhle typem aut se zavírá voda a i když Lambo s dvanáctiválci nekončí, už současné iterace Aventadoru mají hybridní pohon. A příští modely na tom nebudou jinak. Aventador S posílený na 740 koní se opírá jen o benzinový motor.
Lamborghini Aventador S není žhavou novinkou, světu se představilo skoro na den přesně před pěti léty jako rozsáhle modernizovaná verze původního Aventadoru. Ta se podržela původního pohonu kombinujícího šestilitrový dvanáctiválec s robotizovaným manuálem zvaným E-Gear a náhonem na všechna kola, motor ale dostal 40 koní navíc.
Při modernizaci ale nešlo pouze o vyšší výkon, proměnou prošla také aerodynamika. Vpředu vozu přibyly nové boční otvory a na ně navazující vzduchové kanály, vzadu byl přepracován difuzor a upraveno bylo i zadní křídlo. Aventador S tak produkuje až o 400 % vyšší přítlak než jeho předchůdce. Rychlejší je tedy nejen v přímce, ale i v zatáčkách, dnes se ovšem podíváme na jeho dynamiku v přímce.
Lidé z AutoTopNL totiž právě kdysi modernizovaného (a dodnes takto nabízeného, jakkoli dorazily i dále vylepšené verze) býka protáhli po německé dálnici a ukázali, co dovede. Je to v podstatě jediné místo, kde se může pořádně rozparádit, neboť oficiálně dosáhne dvoustovky za pouhých 8,9 sekundy a ke zdolání magické třístovky potřebuje 24,5 s. Je tedy jasné, že opřít do pedálů se dokáže i daleko za touto metou a přesně to na Autobahnu potvrzuje.
Rozjede se celkem s lehkostí až k blízkosti 350 km/h a je to docela surreální pohled. Test proběhl na dvouproudé dálnici za ne úplně nulového provozu, takže auta kolem doslova létají. Nevidí se často jet někoho až takto rychle za podobných podmínek a litovat můžeme snad jen toho, že vozu byla ponechána ona robotizovaná převodovka. Řadí i podle našich zkušeností pomalu a přesto hrubě, což je patrné i z videa. Ovšem, požitek z řvoucího motoru V12 se 740 koňmi ani to nezkazí, žádné další Lambo už ryzí dvanáctiválec bez hybridizace dostat nemá.



Lamborghini Aventador S je dnes už pět let staré auto, přesto na německé dálnici předvádí v provozu pozoruhodné představení, jak se můžete přesvědčit níže. Ilustrační foto: Lamborghini
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva