Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prodeje BMW i3 a i8 výrazně klesají, meziročně se propadly skoro o čtvrtinu
19.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za první letošní kvartál bylo dodáno pouze 5 128 „bezemisních“ vozů, tedy o 23 % méně než loni. Celkem si však BMW polepšilo.
Mnichovská automobilka se záhy po představení elektromobilu i3 a hybridního sporťáku i8 dočkala nemalého aplausu. A především zájmu ze strany kupujících, kteří prakticky ihned po premiéře vykoupili celoroční produkci. Touhu vlastnit „bezemisní“ BMW měl v tu chvíli kde kdo, jenže tyhle časy jsou pryč. Aktuálně však značka musí čelit zcela opačné situaci, neboť prodeje začínají povážlivě klesat.
V březnu BMW dodalo celkem 2 255 exemplářů modelů i3 a i8, což meziročně představuje pokles o 14 procent. Tento stav je navíc de facto příznivý oproti celému letošnímu čtvrtletí, neboť značka dodala pouze 5 128 vozů, tedy o podstatných 23 % méně než loni. Aby toho pak nebylo málo, registrace klesají soustavně již od října loňského roku, nyní sešup pouze graduje.
Sluší se dodat, že zmíněné kalkulace se netýkají modelů jako X5 eDrive40e, 330e, 225xe či 740e, ale ryzích „íček”, na nepříznivém stavu to ale mnoho nemění. Mnichovská automobilka tak aktuálně může jen doufat, že registrace se jí povede navýšit díky faceliftu modelu i3, který by se měl ukázat letos v létě. Do prodeje pak zamíří po svém živém pařížském debutu, přičemž mezi hlavní benefity má patřit prodloužení dojezdu ze stávajících přibližně 130 kilometrů na zhruba 200. Vzhled se ale změní jen minimálně.
Vyjma toho pak můžeme dodat, že celkové prodeje BMW rozhodně již nejsou tak tragické jako u „bezemisních“ vozů. Právě naopak se za první čtvrtletí vyexpedovalo 478 743 vozů, přičemž během března se vůbec poprvé povedlo překonat během jednoho měsíce metu 200 tisíc vozů. Oproti loňsku jde celkově o 2,9procentní nárůst.















































































S koncepčními verzemi BMW i3 a i8 jsme se mohli seznámit již před pěti lety, výroba odstartovala v roce 2013. Po původním zájmu ovšem mnichovská automobilka musí aktuálně čelit propadajícím prodejům
Zdroj: Inside EVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub