Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prototyp elektrického Ferrari s falešným zvukem osmiválce je asi to nejsmutnější, co dnes uvidíte a uslyšíte
12.9.2024 | Petr Miler
Elektrické Ferrari? Zní to všelijak, ale proč ne. Elektrické Ferrari s kompletně vyfabulovaným zvukem motoru, který vůbec nemá? Jen to proboha ne. Přesto se právě s takovým autem Italové prohání po domácím Maranellu.
„Ve skutečnosti je nikdo nechce,” řekl nedávno šéf automobilky Pagani o elektrických a hybridních sporťácích, které jeho společnost dál nenabízí, i když na nich opakovaně pracovala. Důvodem je ryzí nezájem klientů, kterým nemá důvod vnucovat něco, po čem sami nechtějí - takový vůz by firmě nejenže nepřinesl žádný ekonomický prospěch, jen by ji stál peníze.
Nepochybujeme o tom, že ani Ferrari o elektrický model žádné podstatné množství klientů nežádalo, protože jde ale o větší značku, která už si musí plnit své emisní cíle v rámci evropských pětiletek, s takovým vozem přijde. Není to žádné tajemství, vedle oddanosti spalovacím motorům to nedávno potvrdil šéf automobilky i s tím, že autu dodá také to, co jinak sportovním elektromobilům značně chybí - zvuk. Jak? No, podívejme se na to.
Benedetto Vigna to neřekl přímo, z jeho slov ale bylo patrné, že auto použije nějakou formu zvukového generátoru. Je to samo o sobě kontroverzní, kdyby ale nějak zdůrazňoval zvukový projev elektrického pohonu, možná - možná - by to šlo snést. Z videa zachycujícího prototyp elektrického Ferrari v hávu Maserati Levante je ale zřejmé, že tohle nebude ta cesta. Ze záběrů je patrné mj. to, že auto krom falešných výfuků (což je jistě jen kamufláž) používá také falešný zvuk osmiválce nikoli nepodobný tomu, který jsme slyšeli z reproduktorů elektrického Dodge.
Samozřejmě je možné, že i tohle je jen kamufláž, Vignova slova ale nic takového nenaznačovala. Konkrétní zvuk se může lišit, jinak bychom si ale skoro vsadili na to, že vůz použije obdobný generátor. Musí sám o sobě znít špatně? Určitě ne, starší Formule 1 v televizi také špatně nezní a slyšíte je jen z reproduktorů. Ale je to adekvátní, technicky korektní zvukový projev hodný technické mimořádnosti Ferrari? Asi nemusíme odpovídat, ale posuďte sami.



Zdá se, že první elektrické Ferrari bude něco jako model Purosangue, půjde o SUV. Jeho prototyp, vlastně spíš mulu můžete vidět níže, zejména zvukový projev auta je ale velmi smutný, je to spíš takové „Fakerrari”. Foto: Ferrari
Zdroj: Acriore@Youtube
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
dnesMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
před 4 hodinamiDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
před 5 hodinamiHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
před 7 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 8 hodinamiNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva