Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I nová Ferrari podle šéfa značky „rozvíří emoce”, značka se prý spalovacích motorů nikdy nevzdá
22.3.2024 | Petr Prokopec
Kolem toho, co se bude dít s Ferrari, bylo v poslední době docela živo, šéf značky Benedetto Vigna ale uklidňuje situaci. Italové až takovou revoluci nechystají a se spalovacími motory neskončí. A i když přijdou s elektromobilem, bude prý zcela výjimečný.
Dosáhnout u sportovního elektromobilu zvuku a vibrací napodobujících projev spalovacích aut jistě není problém. Otázkou ale je, jak lidé takovou napodobeninu přijmou. Však když třeba malému dítěti místo originálního Lega nadělíte stavebnice firem Cobi, Sluban či BanBao, nebude nadšené, jakmile bude dost velké, aby to pochopilo. A zkuste své ženě nadělit „fejkovou“ kabelku od Diora či Vuittona. Poté můžete ložnici klidně na pár měsíců zaměnit za gauč v obýváku, i když jste ani nevěděli, že je falešná.
Jsme i proto přesvědčeni, že jakákoli faleš sportovně koncipovaných elektromobilů, která bude pouze simulovat projev dekády obdivovaných spalovacích sporťáků, bude přijata velmi nelibě. Pod velkým drobnohledem i proto předem ocitá bateriová prvotina Ferrari, která se má ukázat již příští rok. V případě italské automobilky jsou totiž po dekády klíčové emoce, kterými vás vůz zásobuje všemi smysly - vizuálně, dynamicky a samozřejmě i zvukově.
Šéf značky Benedetto Vigna si je nicméně jist tím, že stejně jako veškeré dosavadní spalovací modely i ten elektrický „rozvíří emoce“, neupřesňuje ale, jak toho bude docíleno. A o jaké emoce půjde, nakonec i rozhořčení je emoce. „Pokud se vyznáte v technologiích, pak víte, že s elektromobily lze provést kvantum věcí,“ říká dále poněkud tajuplně Vigna s tím, že „elektrická auta rozhodně nejsou tichá“. S tím lze souhlasit, jejich přirozený zvukový projev má také něco do sebe, zatím si ale nezískává takové zastání jako zvuk spalovacích sporťáků. Ferrari to chce očividně změnit.
„Nemáme pochyb, a to myslím upřímně, že našim klientům dokážeme zajistit opravdu unikátní zážitek, ostatně tak činíme již od počátku,“ říká dále Vigna s tím, že elektrické Ferrari je vyvíjeno trochu jinak než všechny ostatní elektromobily, které již dorazily. Co přesně to nicméně znamená, zjistíme až příští rok.
Dodat lze už jen hřejivé prohlášení, které popírá některé předchozí zvěsti - Ferrari se podle Vigny nemá nikdy vzdát spalovacích motorů. Italové sice předpokládají, že 60 procent všech prodejů se již v roce 2026 rozprostře mezi elektromobily a hybridy (hybridy ale dominují už dnes a jsou to stejně pořád hlavně spalovací aut), zbytek pak pořád zůstane na bedrech čistě benzinových vozů. Zjevně i tato značka tedy hodlá najet na syntetická paliva.






Italové se zatím dostali pouze k hybridizaci, na fotkách vidíte model 296 GTB s se spalovacím i elektrickým motorem. S ryzí elektrifikací odstartují příští rok, ovšem i tak hodlají i po roce 2035 zůstat také u čistě spalovacích aut. Foto: Ferrari
Zdroj: CNBC International
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
před 7 hodinami„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Aston Martin pustí 10 šťastlivcům nejrychlejší auta, která kdy vyrobil, nechá si za ně řádně zaplatit
před 3 hodinamiCosi piccola... Nový Fiat Panda se dočká menšího a ještě levnějšího sourozence, Italové s ním nebudou otálet
před 4 hodinamiBMW ukázalo první auto z možná revoluční rodiny Neue Klasse, řidičům bavoráků sebere jednu z jejich oblíbených „libůstek”
před 6 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
před 7 hodinamiKia se nepoučila z fiaska sesterského Hyundai, jen na elektřinu přejde s těmi nejméně vhodnými modely
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva