Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
První silniční McLaren P1 GTR je na světě, v modré se bude prohánět po Chile (foto)
11.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Okruhové provedení změnilo barvu karoserie a nejspíše nabralo zpátky i nějaká ta kila. Výkon 1 000 koní či enormní zadní křídlo ale zůstaly zachovány.
Jak asi již dobře víte, sériová verze okruhového McLarenu P1 GTR byla odhalena letos v březnu na autosalonu v Ženevě. Oproti základnímu provedení se přitom lišila hlavně vyšším výkonem, který narostl na 1 000 koní, a nižší hmotností. Ta poklesla o 50 kilogramů, přičemž valná část této diety připadá na pohonné ústrojí. Mimo to jsme se ovšem dočkali také polykarbonátových oken nebo výfuku ze slitiny titanu a Inconelu.
Přepracována byla rovněž karoserie, která narostla o 80 milimetrů do šířky, a jíž vévodilo masivní zadní křídlo. Dále se verze GTR pyšní 19palcovými kovanými koly, sníženým podvozkem nebo sedadlem vyvedeným přesně na základě postavy majitele. Změn vůči základnímu provedení tedy nebylo málo, tou nejzásadnější však bylo pouze okruhové využití. A jelikož McLaren čtyřicítce majitelů umožnil odvoz vozu do vlastních garáží, objevily se hned po debutu zmínky o konverzi na silniční provedení.
Jak se přitom nyní ukazuje, nešlo o pouhé zvěsti, ale holou realitu. Na světě je totiž vůbec první silniční McLaren P1 GTR. Prozatím však máme k dispozici pouze jedinou fotku, kterou na Instagramu vystavil jeho hrdý majitel, sběratel supersportů z Chile. Jak je tedy zřejmé, namísto válečné kamufláže dostalo okruhové provedení světle modrý lak. Mohutné zadní křídlo zřejmě zůstalo zachováno ve své plné šířce, počítat je možné rovněž s karbonovými spoilery na předním nárazníku a oněmi koly s centrální maticí.
Mimo to je ve hře i nadále tisícikoňový výkon, hmotnost ale nejspíše opětovně poněkud narostla. O kolik kilogramů se ovšem jedná, to je otázkou. Nejspíše ovšem půjde o přidání nějakých těch katalyzátorů a restriktorů, které by poněkud tlumily zvuk pohonného ústrojí a zároveň by i redukovaly emise CO2. Zda ale tím veškeré modifikace končí, to bude dozajista záviset hlavně na benevolenci chilských úřadů.

První silniční McLaren P1 GTR míří do Chile
Zdroj: ferrsos@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před 5 hodinamiZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 7 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 8 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před 10 hodinamiDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva