McLaren P1 a P1 GTR bok po boku vysvětlují, proč silniční verze GTR musí vzniknout

Vedle okruhového modelu vypadá silniční verze až příliš jemně a skromně. Navíc se může pochlubit menším poměrem výkonu a hmotnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

McLaren P1 a P1 GTR bok po boku vysvětlují, proč silniční verze GTR musí vzniknout

7.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren P1 a P1 GTR bok po boku vysvětlují, proč silniční verze GTR musí vzniknout

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vedle okruhového modelu vypadá silniční verze až příliš jemně a skromně. Navíc se může pochlubit menším poměrem výkonu a hmotnosti.

Na sklonku dubna zazněla zmínka o silniční verzi McLarenu P1 GTR. To mohla být novinka poněkud překvapivá, když si uvědomíme, že P1 jako takový už silniční verzi má a ta okruhová je jeho derivátem. Nabízela se tedy otázka, zda vůbec má smysl stavět zase silniční verzi z té okruhové. A nyní tu máme odpověď, neboť okruhové a standardní provedení byly vůbec poprvé nafoceny bok po boku. Jen z takového pohledu je zřejmé, kolik brutality se skrývá ve verzi GTR a nakolik silniční model vedle ní vypadá jemně.

Třetí verze „pé-jedničky“ by tedy měla být jakýmsi mezistupněm, přičemž očekávat se dá především plnohodnotný zadní nárazník. Mohutné napevno uchycené křídlo ovšem zůstane zachováno, stejně jako lze počítat s větším potenciálem v motorovém prostoru. Základní model přitom v tomto směru nabízí poměr 521 koní na tunu, zatímco okruhová verze dává k dispozici hned 685 k/t.

Veškeré úpravy bude mít na starosti společnost Lanzante, která je s McLarenem spojena již dvacet let. Britská automobilka sice nebude oficiálně do konverze zapojena, s její expertízou však může firma počítat. Ve výsledku by přitom mělo vzniknout jen velmi málo exemplářů, už z toho důvodu, že McLarenu P1 GTR bylo vyrobeno jen asi nějakých čtyřicet kousků celkem.

My pak jen můžeme dodat, že obě verze McLarenu P1 patří členu katarské královské rodiny Nasseru Al Thanimu, jehož posedlost exkluzivními supersporty je více než známa. Stejně jako touha po individualizaci, která se projevila i na silniční verzi. Je však třeba podotknout, že zrovna interiér se asi nezavděčí všem.


McLaren P1 a P1 GTR bok po boku vysvětlují, proč silniční verze GTR musí vzniknout - 1 - McLaren P1 vs P1 GTR 01
Rozdíl mezi McLarenem P1 a P1 GTR je jasně patrný

McLaren P1 a P1 GTR bok po boku vysvětlují, proč silniční verze GTR musí vzniknout - 2 - McLaren P1 vs P1 GTR 02McLaren P1 a P1 GTR bok po boku vysvětlují, proč silniční verze GTR musí vzniknout - 3 - McLaren P1 vs P1 GTR 03McLaren P1 a P1 GTR bok po boku vysvětlují, proč silniční verze GTR musí vzniknout - 4 - McLaren P1 vs P1 GTR 04McLaren P1 a P1 GTR bok po boku vysvětlují, proč silniční verze GTR musí vzniknout - 5 - McLaren P1 vs P1 GTR 05McLaren P1 a P1 GTR bok po boku vysvětlují, proč silniční verze GTR musí vzniknout - 6 - McLaren P1 vs P1 GTR 06McLaren P1 a P1 GTR bok po boku vysvětlují, proč silniční verze GTR musí vzniknout - 7 - McLaren P1 vs P1 GTR 07
Oba vozy patří členovi katarské královské rodiny Nasseru Al Thanimu

Zdroj: Shmee@Facebook, Zero2Turbo

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.