Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Mégane RS Trophy zajel až neuvěřitelný čas na Nordschleife
17.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už při představení Méganu RS Trophy bylo jasné, že půjde o velmi rychlý kompakt. Jeho čas ze Severní smyčky Nürburgringu ale doslova bere dech.
Pokud pochybujete o tom, že Renault Sport umí dělat skvělé sporťáky, pak jste žádný z nich rozhodně nezkusili. Ač se vozy z běžné produkce Renaultu čemukoli nekompromisnímu obvykle ani zdaleka nepodobají, sportovní divize značky si jede ve svých vlastních kolejích a vyrábí řadu respektovaných a prodejně úspěšných malých sportovců. Můžeme zmínit třeba Renault Clio RS, který se i ve verzi Gordini prodává lépe než jakýkoli jiný vůz této třídy. A též menší Twingo RS, jakkoli vzhledem ke své velikosti pochopitelně není až tak silné, je na tom podobně.
Také největší RS na bázi Méganu platí za uznávané ostré kompakty, jenže v této třídě je schopných konkurentů mnohem více než mezi vysportovanými mini. Ford, Mazda, Opel, Seat, Subaru, Volkswagen, ale třeba i Audi nebo BMW mají mezi rychlými vozy nižší střední třídy své zástupce a prosadit se v takové vřavě je samozřejmě těžší. I proto se automobilka rozhodla na výchozí Mégane RS navázat ostřejší verzí RS Trophy, kterou jsme vám minulý týden podrobně představili.
Vzhledem k tomu, že jde o vůbec nejvýkonnější Mégane všech dob, bylo jasné, že půjde o zatraceně rychlé auto. S jeho šancemi na překonání někdejší specialitky jménem R26.R jsme to ale viděli spíše bledě, i když v případě převážně rychlé Severní smyčky Nürburgringu alias Nordschleife jsme v dobrý čas věřili. Realita je nicméně mnohem lepší, dokonce až neuvěřitelně dobrá.
Renault právě dnes vydal prohlášení, podle něhož vůz s testovacím pilotem Laurentem Hurgonem za volantem zvládl na druhý pokus obkroužit Severní smyčku za pouhých 8 minut a 7,97 sekundy. Že jde o 9 sekund lepší čas než v případě R26.R je samo o sobě překvapivé, ještě větší překvapení ale skýtá jeho srovnání s dalšími obecně respektovanými výkony. Jde např. o lepší čas než u Audi RS4, BMW M6, BMW Z4 M Coupe (to je již o 4 sekundy pomalejší), Mercedesu C63 AMG, Porsche Cayman S (o 9 sekund horší čas), BMW M3 E46 (+ 14 sekund) a tak bychom mohli pokračovat ještě dlouho.
Pokud je tvrzení Renaultu pravdivé, znamenalo by to, že RS Trophy za sebou nechal celou partičku ostrých sporťáků s výkony o 100 až 200 koní vyššími a ne až o tolik vyšší hmotností (pokud vůbec). Na místě je otázka: je to vůbec možné? Vůz je sice upraven, ale ne až tak moc: 1 350 kilogramů není mnoho, ale není to ani až tak málo, 265 koní také dlažební kostky do kosmu nevystřelí, Cupový podvozek je sice zajímavý, ale fyzikální zákony nepřelstí a pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A (235/35 R19) nejsou zase takové terno. Jediné vysvětlení může být extrémně schopný řidič, Laurent Hurgon má prý na Nordschleife odjeto přes 500 kol.
U tohoto výkonu si na každý pád poznamenáváme: „Nevěříme, dokud jej neuvidíme” a ještě lépe, dokud vůz sami nezkusíme. Pro tuto chvíli Renault určitě prosíme alespoň o dokumentační video.






Takto vypadá absolutně nejrychlejší kompakt Severní smyčky, který si ve třetí zatáčce poddá třeba BMW M5. Prý...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
před 11 hodinamiPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
včeraChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včeraŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva