Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Richard Hammond zkusil s vzácným desetiválcovým kombíkem pokořit profesionálního golfistu a jeho míček
9.9.2022 | Petr Prokopec
Na netradiční klání jsme od protagonistů Top Gearu a The Grand Tour zvyklí, tohle ale přesto dokáže zaujmout. Odpaly golfového míčku jsou velký kalup, dá se jim konkurovat s autem, které je jedním z mála na celém světě?
Richard Hammond bude nejspíše již do smrti spojen s britským motoristickým pořadem Top Gear. Jeho moderování se po boku Jeremyho Clarksona a Jamese Maye věnoval od roku 2002, po kauze „Steak-gate“ však před sedmi lety přešel se svými kolegy k Amazonu. Nová show The Grand Tour pak sice nadále fanouškům zvedá srdeční tep, ovšem ne už s takovou vervou, jako tomu bylo hlavně v období 2010 až 2015, kdy byl Top Gear na absolutním vrcholu.
Za oněch dvacet let máme trojici spojenou s mnoha kuriozitami, načež vlastně není překvapivé, že Hammond se jim věnuje i nadále. Pod hlavičkou projektu Drive Tribe se totiž zúčastnil závodu mezi BMW M5 Touring a golfovým míčkem. Richard měl v rámci tohoto zábavného srovnání objet s mnichovským kombíkem dvě kola a překonat profesionálního golfistu Ricka Shieldse, jehož úkolem bylo dostat míček do jamky na hřišti uvnitř okruhu.
Celé klání bylo velmi vyrovnané, jak za chvíli uvidíte sami. Než ale předáme slovo britským kolegům, krátce se ještě zastavíme u vozu, za jehož volant Hammond usedl. Jde totiž o nadmíru vzácné provedení, neboť zatímco sedanu vzniklo 20 589 kusů, kombík byl postaven pouze v 1 025 exemplářích. Určen byl pak jen Evropě, kde se nicméně M5 prodávalo pouze se sedmistupňovým automatem. Richardem řízený kousek ovšem disponuje šestistupňovým manuálem.
Auto jsme vám nedávno ukazovali, a tak možná už víte, že výměna převodovky nebyla jedinou úpravou. Hammond totiž zmínil rovněž výkon 518 hp, tedy 525 koní. Standardní M5 osazená atmosférickým pětilitrovým desetiválcem nicméně produkovala o 18 koní méně. Do boje s míčkem tedy Richard vyrazil s opravdu vzácným strojem, který existuje jen v pár fandy postavených exemplářích na celém světě. Obkroužit s ním pak měl pozůstatky historického okruhu Aintree, kde se dříve jely závody F1. Více ale již slovem nebudeme zdržovat.






M5 Touring bylo k dispozici pouze v případě druhé (E34) a čtvrté (E61) generace. Ta druhá zmíněná přitom disponovala atmosférickým pětilitrovým desetiválcem, který byl standardně nastaven na 400 koní. Motor ale bylo možné přepnout do sportovního režimu, který výkon zvyšoval na 507 koní. Hammondem řízená specialita ovšem disponuje ještě početnějším stádem. Ilustrační foto: BMW
Zdroj: Drive Tribe@YouTube
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 2 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
Němci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
9.4.2025Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
9.4.2025Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
10.4.2025Číňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
10.4.2025Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 10:56 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 10:27 - budik
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda