Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hammond z Top Gearu a The Grand Tour ukázal své nové auto, jde o vskutku překvapivou volbu
15.7.2022 | Petr Prokopec
Od nadšence jeho kalibru by člověk jistě čekal koupi nějakého sporťáku. A když ne toho, tak aspoň hot hatche, kabrioletu, výkonného sedanu či kombíku, zkrátka něčeho extra. On si ale pořídil docela obyčejnou dodávku. Má to všem svou logiku.
Proti dodávkám vůbec nic nemáme, čas od času je potřebuje každý ať už ke stěhování nebo třeba pro výkon svého povolání. Krabice na kolech jsou totiž schopné pojmout opravdu značné množství věcí, navíc jsou to jednoduché a obvykle dobře fungující stroje. I proto si nakonec jednu takovou, konkrétně pak Ford Transit, pořídil Richard Hammond. Tedy nikoli přímo on, dodávka je psána na společnost The Smallest Cog, kterou spoluvlastní s Neilem a Anthony Greenhousovými, ovšem jezdit s ní bude hlavně on sám.
Zmíněná firma se specializuje na renovace veteránů, což je nejen ve Velké Británii stále více lukrativní byznys. O to více aktérů se v něm ale pohybuje. Aby tedy Hammond mohl vše rozjet, rozprodal část své sbírky. Nového majitele si tak našel Lotus Esprit Sport 350 z roku 1999, Porsche 911 T z roku 1969 nebo Bentley S2 z roku 1959. Mimo to moderátor poslal do světa ještě pět motorek, přičemž za vše utržil 231 524 liber (cca 6,7 milionu Kč).
To je na rozjezd podnikání slušná suma, stejně tak by ovšem mělo v lákání zájemců napomoci i Hammondovo jméno. Přeci jen, kdo se může pochlubit tím, že mu auto zrenovoval moderátor Top Gearu a The Grand Tour? Dosud jen málokdo a vždy se to muselo stát tak nějak mimochodem. Richard nicméně uvádí, že hlavní motivací není znásobení jeho investice. Místo toho by se rád vyrovnal svému dědečkovi, který byl slavným karosářem a mimo jiné pracoval i pro značku Mulliner.
„Mám to v sobě. Vždy jsem mu chtěl dokázat, že dokážu víc než jen cestovat okolo světa, mluvit o supersportech jiných lidí, havarovat s nimi a poté předvádět, že je svařím někde v poušti,“ uvedl Hammond k rozjezdu firmy. Co se pak Fordu Transit týče, ten v podstatě nemá chybu. Rozhodně totiž nejde o zrezivělou, rozhrkanou dodávku s chraplavým dieselem pod kapotou, jak je běžné v českých reáliích.
Nový Transit má naopak vše, co potřebujete. Nechybí tedy klimatizace, navigace či elektricky ovládaná zrcátka. Hammondovi pak s ohledem na jeho proporce vyhovuje i zvýšená pozice za volantem, stejně jako skutečnost, že držáky na nápoje má k dispozici všude tam, kam dosáhne rukou. Mimo to mu dodávka připomněla i mládí, kdy jednu takovou vlastnil a nakonec ji předělal na kempingovou, s níž vyrážel na výlety.
Dá se pochopitelně předpokládat, že stejný osud novinku nepotká, místo toho bude sloužit hlavně k převozu mnoha komponentů. Jelikož ale i to nejmenší provedení Fordu Transit zvládne uvézt minimálně 895 kilogramů, nemělo by ani napěchování několika postarších motorů nad zadní nápravu dodávky představovat potíže. Ve finále se tak vlastně Richardovu nadšení ani nedivíme.
Hammond si pořídil Ford Transit, a to především kvůli své nové firmě The Smallest Cog, na kterou je ostatně dodávka i zaregistrovaná. Ilustrační foto: Ford
Zdroj: Drive Tribe@YouTube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před hodinou - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 3 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva