Řidič jednoho z největších náklaďáků světa přehlédl cisternu, podívejte se, co z ní zbylo

Za normálních okolností je to cisterna, čeho se musíme na silnici bát, aby nás nerozválcovalo na padrť. Proti monstru od BelAZu ale i ta působí jako hračka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Řidič jednoho z největších náklaďáků světa přehlédl cisternu, podívejte se, co z ní zbylo

21.4.2020 | Petr Prokopec

Řidič jednoho z největších náklaďáků světa přehlédl cisternu, podívejte se, co z ní zbylo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za normálních okolností je to cisterna, čeho se musíme na silnici bát, aby nás nerozválcovalo na padrť. Proti monstru od BelAZu ale i ta působí jako hračka.


Na některé havárie je vskutku úsměvný pohled. A pokud při nich k úhoně dojdou pouze plechy a nikoliv lidé, vlastně se jim lze smát. Jen málokdy se totiž stane, aby reálný svět připomínal dětské pískoviště, kde půl metru dlouhá Tatra převálcuje řadu „angličáků“ v měříku 1:43. Nicméně i k takovým incidentům dochází, a to prakticky všude tam, kde se pohybují vozy značky BelAZ. Běloruská automobilka se totiž specializuje na důlní stroje.

Jedním takovým je i model BelAZ-7513, který je ve výrobě od roku 1996. Jde o jeden z menších strojů běloruské značky, přesto to obecně vzato není žádný drobek. Jeho nosnost se pohybuje „pouze“ mezi 110 a 130 tunami. Stále je však třeba počítat s tím, že jen kolo má 2,4 metru na výšku. Ta celková pak činí 5,72 metru, což v podstatě odpovídá rodinnému domu s jedním nadzemním patrem a ještě malou půdičkou. S budovou pak lze ostatně srovnat i délku, která činí 11,5 metru.

Takový stroj odvádí svou službu v ruském lomu Kachkanar, kde se o jeho dotankování stará cisterna značky Kamaz. Ta by za normálních okolností působila vedle běžného osobního vozu jako kolos, ovšem tentokrát ji budete považovat za dětskou hračku. Není tak překvapivé, že došlo ke kolizi. Řidič BelAZu se domníval, že cisterna je již pryč, a proto začal s manévry. Kamaz se mu však schoval do jeho slepého úhlu a následně skončil pod oním 2,4metrovým kolem.

Jak jsme přitom již naznačili v úvodu, ke zranění nedošlo, neboť řidič Kamazu stihl na nepříjemnou situaci včas zareagovat a vyskočil z kabiny. Samotná cisterna ale již skončila daleko hůře, neboť z levé části kabiny nezůstalo naprosto nic. Poškozený pak nejspíše bude podvozek i hnací ústrojí, samotný tahač tak dost možná zamíří do šrotu. Až tedy budete mít v práci pocit, že máte opravdu blbý den, vzpomeňte na to, že může být ještě daleko hůře.


Řidič jednoho z největších náklaďáků světa přehlédl cisternu, podívejte se, co z ní zbylo - 1 - BelAZ vs Kamaz 2020 nehoda 01Řidič jednoho z největších náklaďáků světa přehlédl cisternu, podívejte se, co z ní zbylo - 2 - BelAZ vs Kamaz 2020 nehoda 02Řidič jednoho z největších náklaďáků světa přehlédl cisternu, podívejte se, co z ní zbylo - 3 - BelAZ vs Kamaz 2020 nehoda 03Řidič jednoho z největších náklaďáků světa přehlédl cisternu, podívejte se, co z ní zbylo - 4 - BelAZ vs Kamaz 2020 nehoda 04
Během kuriózní nehody BelAZu a Kamazu jen zázrakem nedošlo na jediné zranění, jakkoliv převálcovaná cisterna zřejmě bude na odpis

Zdroj: Drom

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.