Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šampión DTM převzal své BMW M4 Coupe, 500 koní ale nakonec nemá
2.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Marco Wittmann zajistil mnichovské značce již druhý titul v DTM. Čekalo se, že tak získá M4 DTM Champion Edition, zas tak ale nedostal.
Letošní sezóna je již druhou, kdy BMW kralovalo německému šampionátu cestovních vozů DTM. To dalo vzniknout oslavné M4 DTM Champion Edition, která byla víceméně jen jinak nalakovanou variantou GTS. Pod kapotou vyvedenou v bílém odstínu Alpine měla třílitr obohacený o vstřikování, jehož výkon stoupl ze sériových 431 koní na 500 a točivý moment z 550 na 600 Nm.
Nová edice vznikla pouze ve dvou stech kusech a předpokládalo se, že jeden z nich dostane i Marco Wittmann. Tedy hlavní strůjce úspěchu, který byl korunován šampiónem již před dvěma roky. Díky tomu se stal prvním jezdcem BMW, který dokázal získat dva tituly mistra v DTM a zároveň vůbec nejmladším (před týdnem mu bylo 27 let) dvojitým vítězem v celé historii soutěže.
Wittmann se nakonec bude muset obejít bez vozu, který pomáhal propagovat. Namísto toho si v centrále BMW Welt v německém Mnichově převzal sériové kupé, byť ověnčené karbonovými doplňky M Performance. Mezi ně patří nové boční prahy, zadní spoiler, difuzor či začerněná maska chladiče. Kromě toho byl vůz nalakován brčálově zelenou barvou.
„Moje nové auto vypadá skvěle a je opravdu fantastické jej řídit,“ uvedl Wittmann krátce po převzetí. A zároveň podotkl, že „barva mě plně reflektuje, neboť jsem rád, když mohu na silnici řídit poněkud nápadnější auto“. My pak jen dodáme, že jakkoliv speciálně jeho kupé vypadá, pod kapotou pracuje standardní šestiválec, i když opět obklopený karbonovým vláknem.






















Marco Wittmann se nakonec musí spokojit s běžným BMW M4 Coupe, i když alespoň ozdobeným doplňky M Performance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 40 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
