Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šampión DTM převzal své BMW M4 Coupe, 500 koní ale nakonec nemá
2.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Marco Wittmann zajistil mnichovské značce již druhý titul v DTM. Čekalo se, že tak získá M4 DTM Champion Edition, zas tak ale nedostal.
Letošní sezóna je již druhou, kdy BMW kralovalo německému šampionátu cestovních vozů DTM. To dalo vzniknout oslavné M4 DTM Champion Edition, která byla víceméně jen jinak nalakovanou variantou GTS. Pod kapotou vyvedenou v bílém odstínu Alpine měla třílitr obohacený o vstřikování, jehož výkon stoupl ze sériových 431 koní na 500 a točivý moment z 550 na 600 Nm.
Nová edice vznikla pouze ve dvou stech kusech a předpokládalo se, že jeden z nich dostane i Marco Wittmann. Tedy hlavní strůjce úspěchu, který byl korunován šampiónem již před dvěma roky. Díky tomu se stal prvním jezdcem BMW, který dokázal získat dva tituly mistra v DTM a zároveň vůbec nejmladším (před týdnem mu bylo 27 let) dvojitým vítězem v celé historii soutěže.
Wittmann se nakonec bude muset obejít bez vozu, který pomáhal propagovat. Namísto toho si v centrále BMW Welt v německém Mnichově převzal sériové kupé, byť ověnčené karbonovými doplňky M Performance. Mezi ně patří nové boční prahy, zadní spoiler, difuzor či začerněná maska chladiče. Kromě toho byl vůz nalakován brčálově zelenou barvou.
„Moje nové auto vypadá skvěle a je opravdu fantastické jej řídit,“ uvedl Wittmann krátce po převzetí. A zároveň podotkl, že „barva mě plně reflektuje, neboť jsem rád, když mohu na silnici řídit poněkud nápadnější auto“. My pak jen dodáme, že jakkoliv speciálně jeho kupé vypadá, pod kapotou pracuje standardní šestiválec, i když opět obklopený karbonovým vláknem.






















Marco Wittmann se nakonec musí spokojit s běžným BMW M4 Coupe, i když alespoň ozdobeným doplňky M Performance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 59 minutamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 2 hodinamiElektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před 3 hodinamiPřekvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 08:05 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch