Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Schopný pilot vytáhl na okruh obyčejný dieselový Golf, majitelé sporťáků museli z cesty
3.10.2021 | Petr Miler
Podobné auto se na okruh hodí asi jako holínky do divadla, jenže když za jeho volant usedne někdo, kdo z něj s nadhledem umí dostat maximum, působí i vedle schopnějších strojů jako zjevení.
Je cosi zvláštně uspokojivého na snahách vytáhnout určité auto do míst, kam se vůbec nehodí. Pravda, s Aixamem na dálnici asi velká zábava nebude, ostatně tam ani nesmí, obyčejné auto na okruhu ale zaujmout dokáže. I my jsme proto v minulosti vytáhli na Nordschleife třeba Škodu Rapid 1,2 TSI a něco podobného teď udělal člověk, který si na Youtube říká Sebastian Vittel.
Pochybujeme, že je to jeho pravé jméno, ale to je jedno. Vittel už opakovaně dokázal, že auta řídit umí a podobně jako v našem případě ježdění Rapidem (video též můžete zhlédnout níže) si to náramně užil, a to hned ze dvou důvodů.
Jednak je vždy pozoruhodné vidět, že i taková auta mohou být vyvíjena s cílem odolat extrémní jízdě, což je něco, co se z automobilového průmyslu spíše vytrácí - s ohledem na snahy o minimalizaci nákladů už mnohé automobilky vyvíjí nové vozy spíše pro typického než maximálně náročného zákazníka. Němci si to ale pořád netroufnou a pokud s nějakým vozem přijdou na trh, je jedno, jestli má 100, 200 nebo 300 koní, vždy je vyvinut tak, aby neměl problém využít maxima svého potenciálu klidně na okruh. Jistě ne po 50 kol v řadě, ale dost dlouho na to, aby jedno kolo na Nordschleife nepředstavovalo větší problém.
A jednak je tu jakási „praxe relativity”. Rychlá auta jsou pochopitelně rychlejší než ta pomalá, většina lidí ale jejich dynamiku umí využít leda při akceleraci. Když pak schopný pilot sedne do auta jako Golf 2,0 TDI nebo Rapid 1,2 TSI, dokáže z něj dostat absolutně vše do poslední kapky, a to není zase tak málo, aby polovičatě využívané vozy méně schopnými řidiči se 200, 300 nebo klidně i 400 koňmi na technické trati stačily. To je pak zábava sama o sobě.
Přesně to předvádí Sebastian Vittel na videu níže - se 150koňovým Golfem prostě jede na maximum (mohl si tedy podle nás vypnout protiprokluz a řadit si permanentně sám a byl by ještě rychlejší) a najednou to nevypadá vůbec tak nudně, jak by se mohlo zdát, stačí kulisy okolo. V našem starším videu s Rapidem jich není mnoho a možná bude lepší si jej pustit 125% rychlostí, ale i tak je patrné, kolik pilotů Porsche 911 v technických pasážích v podstatě jen drží krok, i když mají troj- či čtyřnásobně silnější auta, pro která je Nordschleife druhým domovem.
Inu, rychlé auto dělá pořád hlavně řidič - vždy tomu tak bylo a vždy bude. A ti schopní si možná lépe zajezdí v těch slabých, protože když je posadíte třeba do onoho Porsche, jedou už leda proti času, srovnatelného soupeře nachází jen obtížně...



Dieselový Golf 8 se na okruh opravdu nehodí, správně řízený ale spíše zazáří, než aby si utrhl ostudu. Však se na to podívejte níže a jeho jízdu si můžete srovnat s výkonem našeho kolegy v ještě slabší Škodě Rapid. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: Sebastian Vittel@Youtube
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 5 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
Uniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
před 4 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 5 hodinamiPotopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 6 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva