Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf automobilky poprvé protáhl nový nejsilnější motor světa, ohromuje zvukem
21.12.2019 | Petr Prokopec
V tuto chvíli na světě neexistuje sériově vyráběné auto se silniční homologací, které by disponovalo větším výkonem. Nový pětilitrový osmiválec twin-turbo s 1 625 koňmi umí ohromit.
Novinka Koenigseggu spatřila světlo světa na letošním ženevském autosalonu. Švédové přitom oznámili, že Jesko vznikne ve 125 exemplářích, z nichž každý bude startovat na 64 milionech korun. Ani taková astronomická suma však neodradila zájemce, a ještě před koncem motor show tak byla veškerá produkce vyprodána. Koenigsegg přitom uvedl, že první exempláře zamíří k zákazníků zkraje příštího roku, a jak nyní demonstroval sám šéf automobilky, na zbytečné odklady zjevně nedojde.
Christian von Koenigsegg na novém videu novinku poprvé protáhl a pochlubil se zejména zvukem, který produkuje. Dle vysokootáčkového jekotu by se přitom mohlo zdát, že pod kapotou dříme agregát s malým objemem, nicméně realita je o trochu jiná. Zadní kola švédské novinky totiž roztáčí pětilitrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 1 298 koní při spalování běžného benzinu, respektive 1 625 koní při naplnění nádrže biopalivem E85.
Tento výkon je spárován s hmotností 1 420 kilogramů, přičemž jeho přenos dostala na starosti devítistupňová automatická převodovka. Ta umožňuje běžné sekvenční řazení, stejně jako je možné sestoupit hned o několik stupňů níže. Očekávat tedy lze působivou jízdní dynamiku, v tomto ohledu však prozatím nebyla publikována žádná data. Nicméně Koenigsegg uvedl, že obří zadní křídlo při rychlosti 275 km/h generuje rovných 1 000 kg přítlaku.
Švédové zároveň uvedli, že kromě standardního provedení vyrukují ještě se speciální variantou, která bude zvládat minimálně 300 mil v hodině, tedy 483 km/h. Kdy se jí ovšem dočkáme, to prozatím není jisté. Každopádně, zájemci se již nyní musí obrnit trpělivostí, a to i za předpokladu, že již složili zálohu. Automobilka totiž počítá s výrobou maximálně 50 kusů ročně, poslední exemplář tedy sjede z linek v roce 2022.







Christina von Koenigsegg poprvé představil nové Jesko v pohybu a nedá se říci, že by nezaujal
Zdroj: LAOC Exotics@Youtube
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 11 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Německý gigant propustí 7 600 lidí z „elektrické divize”. Už teď ví, že je nebude potřebovat ani za 5 let
5.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
