Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Sériový Hyundai Ioniq se dere ven, s klasickým motorem nepočítá v žádné verzi
7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská novinka je vůbec prvním vozem na světě, v jehož případě se počítá jen se třemi alternativními pohonnými ústrojími. Odhalena bude v lednu 2016.
Na sklonku roku 2011 začala korejská automobilka lákat na svou novinku, jež byla pojmenována Hyundai i-oniq. Pod tímto názvem se před již takřka čtyřmi lety v březnu na autosalonu v Ženevě ukázala studie sporťáku s křídlovými dveřmi, který by designem měl ovlivnit budoucí vozy značky. Mimo to stál tehdejší koncept předobrazem i současným či chystaným pohonným jednotkám, neboť pod kapotou pároval litrový tříválec s elektromotorem. Spalovací agregát navíc nesloužil k pohonu, ale pouze k výrobě elektrické energie, podobně jako třeba u Opelu Ampera.
Z této již poněkud vzdálenější minulosti se můžeme přesunout do současnosti, kdy tu máme první zmínku o produkční verzi modelu Ioniq. Na odhalení designu si budeme muset ještě chvíli počkat, nicméně s příchodem vzhůru vyklápěných dveří nepočítáme. Stejně tak se dá předpokládat, že vůz, který spíše než sedanem bude liftbackem, nedostane do vínku pouze jeden pár bočních dveří, ale pro snadnější přístup na zadní sedadla rovnou dva.
Spíše než o design bychom se ale měli zajímat o pohonné ústrojí. Ioniq se totiž má stát prvním vozem na světě, který nabídne několik pohonných jednotek, avšak ani jedna nebude konvenční. Jinými slovy, bude prvním autem s tak širokou škálou „alternativních voleb”, jinak tu pochopitelně máme už jiné vozy, které jsou ryze elektrické, hybridní či obojí dohromady. V případě Ioniqu by na vrcholu řady mělo stát ryze elektrické provedení, které počítá s vysoce kapacitními lithium-iontovými bateriemi. Pod něj se pak postaví dvojice hybridů, z nichž ten výkonnější dostane do vínku plug-in hybridní koncepci.
Nic bližšího momentálně není známo, nicméně další informace by měli dorazit nejpozději v lednu, kdy se ukáže korejská verze. V březnu dorazí do Ženevy evropské provedení, o měsíc později lze pak v New Yorku očekávat model určený Američanům.
Nové Hyundai Ioniq se zatím ukázalo pouze na první oficiální ilustraci, plné odhalení však proběhne již příští měsíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
