Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia II 4x4 a Scout se vrací do prodeje, zřejmě kvůli neodbytným zákazníkům
9.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vypadalo to na konec produkce kvůli nedostatečným výrobním kapacitám, teď se ale výběhová Octavie s pohonem všech kol vrací zpátky.
Přestože Škoda byla vytížena přestavbou linky na rozjetí výroby nového Rapidu a zároveň jsou v plném proudu přípravní práce na zahájení produkce třetí generace Octavie (ta by se měla rozjet někdy na přelomu října a listopadu), mladoboleslavská značka překvapivě vrací zpátky do nabídky modely s pohonem všech kol.
Modely Octavia 4x4 a Scout vypadly z ceníku automobilky v květnu, údajně kvůli chybějícím mezinápravovým spojkám Haldex. iDnes ale tvrdí, že problémy způsobil švédský výrobce těchto komponentů, protože pár let zpátky omezil s nastupující krizí produkci a pak i přes zvyšující se zájem odmítal posílit své kapacity. ČTK naopak s odvoláním se na tiskové oddělení tvrdí, že „o problém s dodávkami mezinápravových spojek Haldex nešlo“.
Pravdou totiž může být, že rozhodnutí vrátit zpátky specifické verze 4x4 vůbec nejprodávanějšího modelu Škody vyplývají čistě z velkého zájmu ze strany zákazníků, který prý automobilka nemohla ignorovat. Jestli je pravda právě taková, to vědí pouze v Mladé Boleslavi. Vyjádření zástupců automobilky by tomu ale nahrávala.
„Náš flexibilní výrobní systém umožnil aktivovat poslední výrobní kapacity modelu Octavia s pohonem všech kol ještě před náběhem výroby nové modelové řady,“ citoval oficiální stanovisko Škody pro iDnes Vítek Pelc z tiskového oddělení. „Těší nás, že i v samotném závěru životního cyklu modelu Octavia je o vůz ze strany velkoodběratelů i retailových zákazníků stále velký zájem,“ dodal Pelc. My můžeme přidat, že Octavie s pohonem všech kol se na prodejích modelu podílely asi deseti procenty, což je určitě významné číslo.
Podle konfigurátoru stojí nejlevnější verze Škody Octavia Combi 1,6 TDI (105 k) s pohonem 4x4 a šestistupňovou manuální převodovkou 600 900 Kč, přičemž v nabídce jsou také motory 2,0 TDI s výkonem 140 koní a zážehový čtyřválec 1,8 TSI se 160 koňskými silami. Příplatek oproti výchozím předokolkám činí od 52 do 62 tisíc podle provedení a čekací lhůty by měly být standardní, tedy kolem dvou až tří měsíců.






Octavie 4x4 a Scout byly pro prodeje modelu zřejmě příliš důležité na to, aby si je automobilka mohla dovolit vypustit z nabídka tak dlouho před příchodem nástupce
Zdroj: iDnes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 11 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1