Test Škoda Octavia Combi 4x4 2,0 TDI DSG: vše v jednom

I Octavia nabízí oblíbenou kombinaci diesel - kombi - pohon 4x4, kterou je nyní možné doplnit i o automat DSG. Jak moc je výsledek lákavý?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Škoda Octavia Combi 4x4 2,0 TDI DSG: vše v jednom

15.6.2011 | Martin Šimek | 11 příspěvků

Test Škoda Octavia Combi 4x4 2,0 TDI DSG: vše v jednom

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

I Octavia nabízí oblíbenou kombinaci diesel - kombi - pohon 4x4, kterou je nyní možné doplnit i o automat DSG. Jak moc je výsledek lákavý?

Pokaždé, když se v České republice alespoň trochu přihlásí o slovo zima, začnou téměř všichni okamžitě mluvit o tom, jak moc potřebují automobil s pohonem všech kol. Polemiku na téma, zda je těch pět centimetrů sněhu v českých městech opravdu pádným argumentem pro pořízení „čtyřkolky“ necháme na jindy. Automobilky na každý pád neváhaly a postupem času začaly nabízet modely s pohonem všech kol prakticky ve všech automobilových třídách. Situace dospěla tak daleko, že se nakonec do davu přidalo třeba takové Ferrari.

Vysněný vůz českého občana nemá pod kapotou benzinový motor, nýbrž nějakou tu nekonečně úspornou naftu. Také v tomto bodě se mnoho zákazníků rozhoduje vcelku iracionálně. Lidé si pořizují diesel, i když si ani nespočítají, kolik ročně najednou kilometrů a kdy se jim na spotřebě ušetřené peníze vrátí (pokud se tak vůbec někdy stane). Záměrně tento fakt zmiňuji hned na úvod, protože speciálně oktávka s karoserií kombi a pohonem všech kol se dodává kromě dvoulitru a jedna-šestky TDI také s motorem 1,8 TSI o výkonu 160 koní. Přesně tuto kombinaci už jsme v minulosti testovali s jasným výsledkem. Benzinová osmnáctistovka je výborná a ještě k tomu levnější o 24 000 Kč v porovnání se slabším 2,0 TDI. O tom, že projev verze osazené benzinovým TSI je několikanásobně zajímavější po stránce komfortu i dynamiky není potřeba debatovat.

Jenže my se dnes musíme vcítit do role zákazníka, který chce kromě pohonu všech kol také automatickou převodovku. U Škody Octavia Combi se nám výběr rázem scvrkne na jednu jedinou možnost, kterou je motor 2,0 TDI o výkonu 103 kW. Ve druhé polovině loňského roku tímto Škoda Auto rozšířila nabídku nejen pro Octavii Combi, ale také pro modely Yeti a Superb. Právě tuto specifikaci jsme otestovali a pokusili jsme se zjistit, zda je ve skutečnosti tak atraktivní, jak se může jevit na papíře.


Test Škoda Octavia Combi 4x4 2,0 TDI DSG: vše v jednom - 1 - Test Skoda Octavia Combi 4x4 20 TDI DSG 02Test Škoda Octavia Combi 4x4 2,0 TDI DSG: vše v jednom - 2 - Test Skoda Octavia Combi 4x4 20 TDI DSG 01Test Škoda Octavia Combi 4x4 2,0 TDI DSG: vše v jednom - 3 - Test Skoda Octavia Combi 4x4 20 TDI DSG 03

Nuda v Boleslavi?

Škoda Octavia se poprvé na českém trhu objevila v polovině devadesátých let v době, kdy byli všichni zvyklí na to, že z Mladé Boleslavi vyjíždí pouze Felicie. Podstatně větší model, i když postavený na relativně malém Golfu, byl takovou trefou do černého, že se tomu diví vedení automobilky ještě teď. První generace zaznamenala neskutečný úspěch. I když figurovala na trhu spoustu let a v nabídce byla generace druhá, lidé pořád toužili po cenově dostupné původní oktávce označené jako Tour. Nakonec, aby toho nebylo málo, si tento model natolik oblíbili v Rusku, že se tam začala rovnou vyrábět.

Ale proč o tom píšu? V našich končinách snad není s výjimkou menší Fabie vůz, který byste na silnici potkali častěji. O Škodě Octavie toho bylo napsáno už tolik, že i série příběhu kouzelníka Pottera vedle toho vypadá jako obyčejný komiks typu čtyřlístku, takže předpokládám, že každý moc dobře ví, jak taková Škoda Octavia vypadá. Přesto ale neuškodí malá rekapitulace. Nakonec se přeci říká, že opakování je matka moudrosti.

Test Škoda Octavia Combi 4x4 2,0 TDI DSG: vše v jednom - 4 - Test Skoda Octavia Combi 4x4 20 TDI DSG 04Test Škoda Octavia Combi 4x4 2,0 TDI DSG: vše v jednom - 5 - Test Skoda Octavia Combi 4x4 20 TDI DSG 06Test Škoda Octavia Combi 4x4 2,0 TDI DSG: vše v jednom - 6 - Test Skoda Octavia Combi 4x4 20 TDI DSG 05

Octavia není nijak designově nápadný automobil a garantuji vám, že pořízením tohoto auta zapadnete v obrovském davu a na ulici se za vámi neotočí ani pes. Kdybych byl mafián a chtěl si pořídit nenápadné auto, jednoznačně jdu po oktávce. Jakkoliv to vyznívá negativně, určitě je právě nenápadnost vlastnost, kterou někteří zákazníci ocení. Ostatně tento model není určen pro designové fajnšmekry.

Abych přidal vlastní názor, z faceliftového provedení s asijsky tvarovanými světlomety zrovna dvakrát radostí neskáču. Přijde mi divné a podle mě tímto udělala Škodovka krok zpět. Původní výraz se k celku hodil více. Verzi s pohonem všech kol si můžete pořídit jak v provedení Scout, tak jako obyčejné osobní kombi. Ačkoliv někteří říkají, že plasty u Scoutu jsou falešné a dělají pouze lacinou show, já se řadím k těm, kteří zastávají opačný názor. Přidejte pár plastů na nudnou karoserii a rázem máte na světě daleko zajímavější automobil. Jenom škoda, že se za to málo plastů připlácí poměrně nemálo peněz.

Test Škoda Octavia Combi 4x4 2,0 TDI DSG: vše v jednom - 7 - Test Skoda Octavia Combi 4x4 20 TDI DSG 08Test Škoda Octavia Combi 4x4 2,0 TDI DSG: vše v jednom - 8 - Test Skoda Octavia Combi 4x4 20 TDI DSG 07Test Škoda Octavia Combi 4x4 2,0 TDI DSG: vše v jednom - 9 - Test Skoda Octavia Combi 4x4 20 TDI DSG 09

Oktávku 4x4 od té běžné napohled nepoznáte. I když by se zdálo logické, že bude mít zvýšenou světlou výšku, není tomu tak. Dokonce je Octavia 4x4 o dva milimetry nižší než její sestra s pohonem předních kol. Jestliže ale přeci jen toužíte po karoserii posazené o něco výše, řešením je příplatková položka „paket pro špatné cesty“. Za 5 300 korun českých dostanete k dobru 25 milimetrů a za dalších 3 500 Kč vám k tomu v továrně přibalí ochranný kryt motoru.

Diskuze 11 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše