Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Škoda Octavia Combi 4x4 2,0 TDI DSG: vše v jednom
15.6.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
I Octavia nabízí oblíbenou kombinaci diesel - kombi - pohon 4x4, kterou je nyní možné doplnit i o automat DSG. Jak moc je výsledek lákavý?
Přehled kapitol
Pokaždé, když se v České republice alespoň trochu přihlásí o slovo zima, začnou téměř všichni okamžitě mluvit o tom, jak moc potřebují automobil s pohonem všech kol. Polemiku na téma, zda je těch pět centimetrů sněhu v českých městech opravdu pádným argumentem pro pořízení „čtyřkolky“ necháme na jindy. Automobilky na každý pád neváhaly a postupem času začaly nabízet modely s pohonem všech kol prakticky ve všech automobilových třídách. Situace dospěla tak daleko, že se nakonec do davu přidalo třeba takové Ferrari.
Vysněný vůz českého občana nemá pod kapotou benzinový motor, nýbrž nějakou tu nekonečně úspornou naftu. Také v tomto bodě se mnoho zákazníků rozhoduje vcelku iracionálně. Lidé si pořizují diesel, i když si ani nespočítají, kolik ročně najednou kilometrů a kdy se jim na spotřebě ušetřené peníze vrátí (pokud se tak vůbec někdy stane). Záměrně tento fakt zmiňuji hned na úvod, protože speciálně oktávka s karoserií kombi a pohonem všech kol se dodává kromě dvoulitru a jedna-šestky TDI také s motorem 1,8 TSI o výkonu 160 koní. Přesně tuto kombinaci už jsme v minulosti testovali s jasným výsledkem. Benzinová osmnáctistovka je výborná a ještě k tomu levnější o 24 000 Kč v porovnání se slabším 2,0 TDI. O tom, že projev verze osazené benzinovým TSI je několikanásobně zajímavější po stránce komfortu i dynamiky není potřeba debatovat.
Jenže my se dnes musíme vcítit do role zákazníka, který chce kromě pohonu všech kol také automatickou převodovku. U Škody Octavia Combi se nám výběr rázem scvrkne na jednu jedinou možnost, kterou je motor 2,0 TDI o výkonu 103 kW. Ve druhé polovině loňského roku tímto Škoda Auto rozšířila nabídku nejen pro Octavii Combi, ale také pro modely Yeti a Superb. Právě tuto specifikaci jsme otestovali a pokusili jsme se zjistit, zda je ve skutečnosti tak atraktivní, jak se může jevit na papíře.



Nuda v Boleslavi?
Škoda Octavia se poprvé na českém trhu objevila v polovině devadesátých let v době, kdy byli všichni zvyklí na to, že z Mladé Boleslavi vyjíždí pouze Felicie. Podstatně větší model, i když postavený na relativně malém Golfu, byl takovou trefou do černého, že se tomu diví vedení automobilky ještě teď. První generace zaznamenala neskutečný úspěch. I když figurovala na trhu spoustu let a v nabídce byla generace druhá, lidé pořád toužili po cenově dostupné původní oktávce označené jako Tour. Nakonec, aby toho nebylo málo, si tento model natolik oblíbili v Rusku, že se tam začala rovnou vyrábět.
Ale proč o tom píšu? V našich končinách snad není s výjimkou menší Fabie vůz, který byste na silnici potkali častěji. O Škodě Octavie toho bylo napsáno už tolik, že i série příběhu kouzelníka Pottera vedle toho vypadá jako obyčejný komiks typu čtyřlístku, takže předpokládám, že každý moc dobře ví, jak taková Škoda Octavia vypadá. Přesto ale neuškodí malá rekapitulace. Nakonec se přeci říká, že opakování je matka moudrosti.
Octavia není nijak designově nápadný automobil a garantuji vám, že pořízením tohoto auta zapadnete v obrovském davu a na ulici se za vámi neotočí ani pes. Kdybych byl mafián a chtěl si pořídit nenápadné auto, jednoznačně jdu po oktávce. Jakkoliv to vyznívá negativně, určitě je právě nenápadnost vlastnost, kterou někteří zákazníci ocení. Ostatně tento model není určen pro designové fajnšmekry.
Abych přidal vlastní názor, z faceliftového provedení s asijsky tvarovanými světlomety zrovna dvakrát radostí neskáču. Přijde mi divné a podle mě tímto udělala Škodovka krok zpět. Původní výraz se k celku hodil více. Verzi s pohonem všech kol si můžete pořídit jak v provedení Scout, tak jako obyčejné osobní kombi. Ačkoliv někteří říkají, že plasty u Scoutu jsou falešné a dělají pouze lacinou show, já se řadím k těm, kteří zastávají opačný názor. Přidejte pár plastů na nudnou karoserii a rázem máte na světě daleko zajímavější automobil. Jenom škoda, že se za to málo plastů připlácí poměrně nemálo peněz.
Oktávku 4x4 od té běžné napohled nepoznáte. I když by se zdálo logické, že bude mít zvýšenou světlou výšku, není tomu tak. Dokonce je Octavia 4x4 o dva milimetry nižší než její sestra s pohonem předních kol. Jestliže ale přeci jen toužíte po karoserii posazené o něco výše, řešením je příplatková položka „paket pro špatné cesty“. Za 5 300 korun českých dostanete k dobru 25 milimetrů a za dalších 3 500 Kč vám k tomu v továrně přibalí ochranný kryt motoru.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Nové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 2 hodinamiV této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před 3 hodinami„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 5 hodinamiPopulární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva