Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Vision S odhalila interiér. Podívejte se, jak Kodiaq pojme tři řady sedadel
29.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ 126 foto, video) Předzvěst Kodiaqu pohání hybrid o výkonu 225 koní. Má zavazadelník s 460 litry prostoru a tři řady sedadel. A displeje, spoustu.
Doplněno: Přidali jsme postupně 82 živých fotek vozu z jeho večerní předpremiéry i výstavní premiéry. Všechny najdete v přiložené galerii - zachycují také třetí řadu sedadel a zavazadlový prostor.
Studii Škoda Vision S jsme si mohli zvenčí představit již před necelými dvěma týdny. V předvečer autosalonu v Ženevě ovšem mladoboleslavská značka ukázala rovněž, jaké novinky skrývá v interiéru. Stejně jako v případě karoserie je o čem mluvit, neboť dominantou palubní desky je dvojice 16palcových displejů. Než se ovšem do kabiny detailněji podíváme, projdeme si nejnovější kreaci šéfdesignéra značky Jozefa Kabaně ještě jednou po stránce exteriérové i motorické.
Začneme vzhledem, který nám zejména díky agresivně tvarované přídi před oněmi dvěma týdny připomněl Range Rover Evoque. Kabaň dodává, že se nechal ovlivnit tradiční výrobou křišťálového skla a českým kubismem, přičemž „veškeré plochy mají za pomoci hry světla a stínu navodit působivé dojmy, jenž podtrhuje použití zelené barvy Island“. Takové je alespoň oficiální prohlášení, přičemž my dodáme, že úzké světlomety používají technologii LED.
Od čelních světel míří hlavní boční linie Tornádo směrem k zádi, přičemž doplněna je ještě druhým spodním prolisem. Povšimnout si pak můžeme i 21palcových litých kol, jejichž pět paprsků je inspirováno aerodynamikou a která obouvají pneumatiky o rozměru 275/40 R21. Patrný je také dlouhý rozvor, zatímco vzadu najdeme střešní spoiler nebo lampy, do kterých jsou integrovány hrany zlepšující obtékání vzduchu. Nechybí ani difuzor či oválné koncovky výfuků.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde najdeme hybridní ústrojí. To dorazí i v případě sériového SUV Kodiaq, nicméně nejprve dostane kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru do vínku Superb. Aktuálně však není jasné, zda půjde o přímé převedení techniky konceptu, jenž používá hned tři agregáty - jeden benzinový a dva elektrické. Celkově lze přitom počítat s výkonem 225 koní, což stačí ke sprintu na stovku za 7,4 sekundy a maximálce 200 km/h.
Samotná benzinová jednotka 1,4 TSI byla naladěna na 156 koní a 250 Nm točivého momentu, zatímco přední elektromotor o výkonu 54 koní a 220 Nm je součástí šestistupňového automatu DSG a společně se spalovacím agregátem roztáčí přední kola. Ta zadní má pak na starosti druhý elektromotor produkující 116 koní a 270 Nm. Čest tedy máme s elektronickou čtyřkolkou, která se obejde bez jakéhokoliv mechanického propojení obou náprav.
Součástí hybridní soustavy jsou dále lithium-iontové baterie o kapacitě 12 kWh, dobu potřebnou k jejich dobití však značka nezmiňuje. Dodává však, že pro budoucí sériové provedení pracuje vyjma klasického připojení k domácí zásuvce nebo rychlodobíjecí stanici také na indukčním nabíjení. Mimo to samozřejmě v závislosti na zvoleném jízdním režimu dochází také k rekuperaci kinetické a brzdné energie, a to za pomoci předního elektromotoru.
Při zvoleném režimu E-Mode je pro změnu Škoda Vision S schopna čistě elektrického pohonu, přičemž v takové chvíli by měla urazit až 50 km. Normovaná spotřeba pak byla vypočítána na nereálných 1,9 l/100 km, zapomenout tedy můžeme na celkový dojezd až tisíce kilometrů na jedno natankování. O objemu nádrže ale zatím nemáme zprávy, jakkoli lze očekávat hodnotu kousek za 50 litry.
Zamířit můžeme k samotné platformě MQB, díky které vůz dosahuje délky 4,7 metru, šířky 1,91 metru, výšky 1,68 metru a rozvoru 2,79 m. V případě podvozku jsou vpředu použity vzpěry MacPherson, vzadu pak čtyřprková náprava. Dále tu máme adaptivní tlumiče Dynamic Chassis Control (DCC), které pracují v režimech Normal, Comfort a Sport, či řízení s progresivním účinkem.
Uvnitř studie Vision S počítá s šesti sedadly ve třech řadách, jako vůbec první vůz značky Škoda. Této koncepci ale zůstane věrný pouze koncept, u sériového provedení bychom měli počítat s pětimístným nebo sedmimístným provedením. V závislosti na daném počtu pasažérů se pak bude pohybovat rovněž objem zavazadlového prostoru, který aktuálně pobere až 460 litrů.
Jak jsme zmínili v úvodu, palubní desce dominují dva 16palcové digitální displeje. Ovládání jednotlivých funkcí je umožněno za pomoci třetí obrazovky zasazené ve středové konzoli (čtvrtou najdeme uprostřed druhé řady sedadel), pro příští léta přitom Škoda slibuje volně programovatelné sdružené přístroje. A dodává, že zároveň pracuje také na ovládání hlasem či gesty.
Do všech čtyř dveří byl integrován Phonebox zajišťující bezdrátové dobíjení mobilních telefonů posádky, data a informace z mobilů si přitom pasažéři mohou prohlížet na „svém“ displeji. Zadní řady totiž mohou profitovat z obrazovek usazených v opěrkách předních a prostředních sedadel. Vše pak završuje kožené čalounění Nappa kombinované s látkou Ultrasuede.
Dále lze zmínit logo volantu či prvky na dveřích a středovém panelu z ručně broušeného českého křišťálu, ambientní osvětlení dostupné v deseti barvách nebo odemykání vozu pomocí technologie Digital Key, jenž používá digitální kód zaslaný do mobilu či chytrých hodinek. Zavazadlový prostor pak již tradičně počítá s prvky Simply Clever, třeba s háčky na zavěšení tašek.
Tím jsme na konci známých informací, pročež jen dodáme, že sériová Škoda Kodiaq bude odhalena na podzim na autosalonu v Paříži a do prodeje by měla zamířit ještě před sklonkem roku. První ceny nejspíše budou startovat někde okolo 650 000 Kč, za plně vybavenou vrcholnou verzi ale dáte výrazně přes milion korun.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.













































Škoda Vision S alias koncept Kodiaqu při výstavní premiéře
Škoda Vision S živě na koncernovém večírku, tentokrát opravdu večírku
Toto je předobraz Škody Kodiaq zevnitř
Oficiální naznačovaly uhlazenější styl vozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 10 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 11 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub