Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Špičkové evropské sporťáky vyzvaly na souboj podceňovanou novinku z USA s motorem bez turba, neměly to dělat
5.12.2022 | Petr Prokopec
„Americkej kýbl”, podobná slova mnozí prohlásí automaticky na adresu prakticky jakéhokoli výkonného vozu z USA, aniž by zkoumali detaily. Minimálně v případě Corvette tento předsudek dávno neplatí a v případě nové Z06 teprve ne.
Zůstává otázkou, jaká budoucnost čeká spalovací motory. Zejména evropští politici by jim rádi od roku 2035 vystavili stopku, něco takového ale ve světle událostí z poslední doby vypadá stále méně reálně. Ač totiž již po léta poukazujeme na to, že samotný elektromobil je pouze špička ledovce, v podstatě nikdo na náš názor nedal. Nyní ovšem Švýcarům už hrozí, že se v průběhu zimy budou na svá bateriová auta pouze dívat. A to ve chvíli, kdy je jich mezi lidmi pouhých 110 tisíc. Co by pak nastalo v momentě, kdy jich budou miliony, raději ani nechceme domýšlet.
I kdyby nicméně životnost spalovacích motorů nakonec byla prodloužena, bez větší či menší formy elektrifikace se to již neobejde. Stejně jako se zdá, že nedílnou součástí těchto jednotek bude i přeplňování. Ostatně atmosférických agregátů je již nyní méně než šafránu. O to více můžeme vděčit společnosti Hagerty, že se jí povedlo dát dohromady hned tři zástupce s tímto ústrojím dohromady. Jen u aut navíc nezůstala, německo-americkou skupinku totiž doplnil rovněž italský motocykl.
V úvodní fázi se na startovní čáru postavily Porsche 911 GT3 a Audi R8 Spyder V10 Performance, tedy vozy z absolutní špičky nabídky těchto značek, které vyzvaly Chevrolet Corvette Z06. Máme tu tedy šestiválcový, desetiválcový a osmiválcový vůz, z nichž ani jeden nedisponuje motorem vpředu. Chevrolet a Audi jej místo toho instalovaly před zadní nápravu, Porsche pak dokonce až za ní. Značka z Zuffenhausenu navíc počítá s nejnižším výkonem (510 koní), který je u verze s automatem PDK spárován s nejnižší hmotností (1 510 kg).
Na straně Audi je pak 570 koní a 1 665 kg, zatímco Chevrolet kontruje s 679 koňmi a 1 561 kilogramy. Teoreticky by tedy měl své soupeře strčit do kapsy. To se potvrdilo i v praxi, ohromit nicméně může propast mezi ním a „zbytkem světa“. Mezi Corvette a druhým GT3 byla totiž v cíli vzdálenost 5,5 délek auta. Čtvrtmíli totiž Porsche zdolá za 10,9 sekundy, zatímco Chevroletu stačí o čtyři desetiny méně. Audi pak s 11,4 sekundami těžce zaostává.
Ducati Panigale V4 SP2 je na tom ještě lépe, ale to v případě sprintu nepřekvapí. Na závěr už jen dodáme, že Jason Cammisa, který aktuálně tato videa pro Hagerty připravuje, by si zasloužil více prostoru i pozornosti. Na rozdíl od trojice Clarkson-Hammond-May totiž jeho videa nejsou ani v nejmenším vyčpělá, spíše tu máme pokaždé něco trochu jiného. Ovšem vždy velmi zábavného. Výjimkou ostatně není ani tento souboj atmosfér, který snadno může být i jedním z posledních takových, tedy alespoň za účasti nových aut.
Corvette Z06, 911 GT3 a R8 V10 Spyder jsou jedněmi z posledních zadokolek s atmosférickými motory v prodeji. Nejvýkonnější z nich je pak i tím nejrychlejším, Amerika si tentokrát Evropu namazala na chleba, alespoň v případě čtyř kol. Foto: Chevrolet/Porsche/Audi
Zdroj: Hagerty@YouTube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda