Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Spojení VW s Fiatem nelze vyloučit, šéf koncernu už Marchionneho neodmítá
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Matthias Müller se může po zveřejnění finančních výsledků koncernu VW za loňský rok tvářit optimističtěji. Šéfa FCA si ale vyslechne jen za určité podmínky.
„Nejsme připraveni na jednání o čemkoli, máme jiné problémy. Však Marchionneho jsem neviděl měsíce.“ Těmito slovy reagoval Matthias Müllera minulý týden na neformální snahy svého protějšku o spojení Volkswagenu a FCA. Churavějící italsko-americký koncern se Sergio Marchionne snaží „udat“ již delší dobu, po převzetí Opelu francouzským PSA však jeho kroky nabraly na intenzitě.
Není to překvapivé, díky akvizici se PSA rázem vyhouplo na druhou příčku mezi evropskými výrobci. První je VW Group, třetí aliance Renault-Nissan. Na Fiat a Chrysler tak zbývá jen docela malý kousek koláče - konkrétně je tržní podíl sedmiprocentní. Kromě toho se FCA může „pochlubit“ pouze 2,5procentní ziskovou marží, která taktéž zaostává za konkurencí.
Je tedy logické, že Marchionne touží po silném partnerovi. Zvláště když svět spěje k elektrifikaci a autonomnímu řízení, což jsou dvě oblasti, ve kterých FCA není zrovna silné. Možná i proto Müller ukázal šéfovi Fiatu minulý týden záda, po zveřejnění finančních výsledků ale Müller obrátil. „Nevylučuji konverzaci. Bylo by ovšem ku prospěchu věci, kdyby pan Marchionne probral své myšlenky přímo se mnou a nikoliv pouze s vámi,“ oznámil šéf německého koncernu přítomným novinářům. Tím jen potvrdil, že Marchionneho skutečně dlouho neviděl a že jeho protějšek mluví spíše do kamer než mezi čtyřma očima.
Pokud víme, osobní schůzka obou šéfů prozatím ale není na pořadu dne a je otázkou, kdy a pokud se stane aktuální záležitostí. Ještě více v nedohlednu je pak případná fúze. Müller ovšem žádné setkání či akvizici iniciovat nemusí. Po loňském roce je VW Group i přes dieselový skandál vysoko v černých číslech, a proto jeho šéf prohlašuje: „Jsem si jist budoucností Volkswagenu, s Marchionnem nebo bez něj.“






Koncern VW Group včera zveřejnil své finanční výsledky za loňský rok. Navzdory krizi vydělal majlant, pročež se Matthias Müller může tvářit vstřícněji



Jestli se Sergio Marchionne dokáže vetřít v Müllerovu přízeň, zůstává nejisté
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 6 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- BMW Divize 12.14. 13:06 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
