Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat nikdo nechce. Marchionneho námluvy s VW tvrdě utnul šéf koncernu
8.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V reakci na převzetí Opelu by šéf FCA také rád získal silného partnera. VW ale o ztrátový Fiat momentálně nestojí a zájem nemá ani nikdo jiný.
Prakticky celý rok 2015 jsme zmiňovali snahy šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho o spojení s americkou automobilkou General Motors. Ta však o ztrátový Fiat neměla nejmenší zájem, a to ani za předpokladu, že součástí dohody by byl také stále ziskovější Chrysler. Marchionne proto pokusy o vytvoření automobilového gigantu s logem GM-FCA vzdal. To se ovšem netýkalo dalšího hledání ideálního partnera.
Prakticky přesně před rokem ovšem šéf FCA uvedl, že se nehodlá spojit s kdekým, takové PSA pro něj nebylo zrovna zajímavé. Francouzi ovšem tento týden potvrdili převzetí Opelu, čímž Marchionnemu minimálně zkazili chuť k jídlu. Milovník svetrů proto začal s dalšími námluvami, přičemž v jeho hledáčku se ocitl Volkswagen, který podle něj bude francouzsko-německou aliancí nejvíce zasažen.
Zda se tak skutečně stane, je otázkou. Nicméně koncern VW-FCA rozhodně nevznikne. Šéf německého koncernu Matthias Müller totiž v Ženevě řekl: „Nejsme připraveni na jednání o čemkoli... máme jiné problémy.“ A aby dal svůj nezájem najevo opravdu jasně, dodal až kruté: „Marchionneho jsem neviděl měsíce.“
Šéf Fiatu totiž rozjel námluvy podobným způsobem, jako kdysi s GM - tehdy poslal šéfce koncernu e-mail. Tady se neobtěžoval ani s tím a o svém zájmu o spojení s VW pouze promluvil před novináři. Ti se pak zeptali Müllera a jeho slova již donesla zpě k italskému manažerovi. Šéf FCA ale neztratil tvář a zareagoval na to s tím, že opětovně zkusí štěstí u General Motors.
I tady ovšem narazí. Šéf GM Dan Ammann totiž uvedl, že „jsme neměli zájem již dříve a o to menší jej máme nyní“. FCA tak nejspíše zůstane i nadále osamoceno, dle analytiků ale ne dlouho. Americký trh, tedy místo, kde koncern nejvíce profituje, se totiž blíží ke svému vrcholu. A jakmile jej dosáhne, hodnota FCA bude klesat. Pak se může stát, že Fiat nakonec k některé z automobilek, ke kterým Marchionne vzhlíží, připojen bude. Ovšem pouze jako další sdružená značka, nikoliv rovnocenný partner, jak by si asi jeho šéf představoval. To už ale jen spekulujeme...
Spojení s FCA odmítl jak šéf VW Matthias Müller...
...tak prezident GM Dan Ammann
Marchionne tak nadále zůstává sám jako kůl v plotě
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva