Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne už vzdal snahy o spojení s GM, místo toho si udělá pořádek v FCA
7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf FCA nakonec polkl hořkou pilulku a místo snah o kooperaci s dalším automobilovým gigantem se bude věnovat revitalizaci Alfy, Jeepu a Maserati.
Prakticky celý letošní rok se šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne snažil o spojení s konkurenčním General Motors. A jednal jako obvykle svérázně - spojení nabízel svému protějšku Mary Barra přes e-mail. Ta byla jednáním italského manažera překvapena, neboť šlo o vůbec první přímý kontakt mezi nimi. Celou záležitost nicméně promptně smetla ze stolu, pročež se Marchionne obrátil na investory FCA. Ti měli apelovat na své kolegy u GM s tím, že spojení vynese oběma automobilkám miliardy ročně.
Jak asi již velmi dobře víte, ani tento Marchionneho krok nebyl úspěšný. Nyní proto šéf Fiatu oznámil, že dokud nebude nalezen ten správný a ke kooperaci svolný partner, své snahy vzdává. „Nejde o otázku života a smrti. My se nedusíme, jsme v relativně dobrém stavu,“ uvedl dnes v Amsterdamu milovník svetrů a dodal, že nyní se tak raději bude soustředit na plán spojený s růstem jemu svěřených značek. Mimo to rovněž oznámil, že akcionáři definitivně schválili odloučení Ferrari od FCA, tedy že akcie Ferrari dosud patřící FCA budou rozděleny mezi stávající akcionáře FCA.
Díky separaci Vzpínajícího se koníka se přitom rodina Agnelliů, jejíž členové založili Fiat, stane největším podílníkem značky. Automobilku z Maranella tak bude de facto ovládat, a to i díky dohodě s Piero Ferrarim, který vlastní 10 procent značky. K danému odloučení by přitom mělo dojít 4. ledna příštího roku, ve stejný moment zamíří výrobce supersportovních vozů také na milánskou burzu v rámci sekundárního úpisu akcií.
Tato fakta jsou ale již delší dobu známa, pročež se vrátíme k Marchionneho snahám o spojení s GM. Ten poněkud uraženě dodal, že „tohle není nějaké náhodné rande, nejsem ochotný jít s kýmkoliv. Byli jsme ovšem veřejně odbyti, byli jsme odmítnuti a takové věci nemůžete lámat přes koleno. To prostě nechci. V současné chvíli nemám žádný zájem, abych dosáhl svých cílů za pomoci nepřátelských kroků.“
Tím přitom šéf FCA chtěl jen potvrdit, že zájemců o sloučení bylo mnoho, nicméně on v těchto kandidátech neviděl benefity. To samé ovšem vedení GM prohlašovalo o možné kooperaci s Marchionnem, pročež by jej odmítnutí nemělo překvapit či zaskočit. Zvláště když Američané svůj postoj deklarovali po celý letošní rok. Ač se tedy šéf Fiatu snažil polknutí hořké pilulky maximálně odkládat, nyní tak učinit musí.
Jak jsme přitom naznačili výše, nově se Marchionne bude věnovat pouze pětiletému investičnímu plánu, v jehož centru je snaha udělat ze značek Alfa Romeo, Maserati a Jeep globální automobilky. Tato strategie ale letos doznala nemalých trhlin kvůli zpomalení čínské ekonomiky, načež dozná přepracování. S novou podobou nás šéf FCA seznámí nejpozději na konci ledna, nicméně již nyní je jisté zpoždění novinek Alfy a Maserati.
Sergio Marchionne alespoň prozatím vzdává snahu o sloučení koncernů FCA a GM
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejčtenější články
- Jediný moderní McLaren schopný uhánět 400 km/h měl být investiční jistota, teď se nedá prodat ani o 15 milionů levněji
3.4.2024 - Ford rozhýbal prodeje nechtěných elektromobilů. Stačilo je zlevnit o 190 tisíc Kč ve chvíli, kdy prodělává 892 tisíc na kuse
3.4.2024 - V Rusku se znovu vyrábí úplně nové Citroëny. Mají pořád stejnou techniku, elektroniku, loga, všechno
3.4.2024 - Smutné: Tohle starší a levné falešné naftové AMG je dnes víc AMG než skutečné nové AMG
3.4.2024 - Avizované zdražení Tesel byl jen blaf. Prodeje rychle padají, skladové zásoby rostou, ceny půjdou zase dolů
3.4.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss