Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen zveřejnil výsledky za rok 2016. Navzdory krizi vydělal majlant
14.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Obrat německého koncernu v loňském roce vzrostl na 5,87 bilionu korun. Započítány v to navíc nejsou výsledky z čínských operací.
Po dieselovém skandálu Volkswagenu prakticky všichni odpůrci koncernu očekávali, že Němci padnou minimálně na kolena, když už ne rovnou na dno. To se ovšem zdaleka nestalo, místo toho zprávy z většiny světa ukazují, že nějaké jsou zákazníkům putna. Již pár týdnů totiž víme, že VW Group i navzdory krizi a změně strategie dosáhl svých původních plánů a stal se největší automobilkou planety. Za loňský rok totiž doručil 10,3 milionu nových aut - z toho 4 miliony v Číně, kde se jedná o 12,2procentní růst.
Nyní tu máme finanční výsledky, které odpůrcům ještě více zvednou mandle. Celkový obrat totiž narostl na 217,3 miliardy Eur (cca 5,87 bilionu korun), čímž Volkswagen předčil své interní odhady o 4 mld. Eur (108,1 mld. Kč). O 6,7 procenta na 14,6 miliardy Eur (394,57 mld. Kč) byl přitom navýšen provozní zisk, z této sumy ovšem VW Group rovnou 6,4 mld. Eur (172,96 mld. Kč) odvedl rovnou do fondu, ze kterého hradí následky kauzy Dieselgate.
Také v tomto ohledu zde máme zlepšení oproti roku 2015, v tomto období totiž na konto fondu letělo rovnou 16,2 miliardy Eur (473,81 mld. Kč). Není proto divu, že šéf koncernu Matthias Müller dodává, že „Volkswagen je zpátky na trati. Minulý rok byl totiž nadmíru těžkým, ale přesto pozoruhodně úspěšným. Odstartovali jsme největší změnu v historii koncernu a přesto jsme ve stejné době dosáhli lepších výsledků, než většina předpokládala.“
Výše zmiňované výsledky navíc nejsou kompletní, započítány v to totiž nejsou tržby, kterých bylo dosaženo ve spolupráci s čínskými automobilkami. Zde je používáno jiných účetních metod, finální čísla ale přesto známe. Provozní zisk tady činil 5 mld. Eur (135,13 mld. Kč), tedy o 0,2 mld. Eur (5,41 mld. Kč) méně než předloni. To je dáno jak odlišným kurzem, tak ziskem z prodeje akcií Suzuki, které pozitivně ovlivnily výsledky roku 2015.
Právě na asijské trhy se chce VW Group v příštích letech zaměřit především, proto ostatně má podepsané spolupráce s firmami FAW a JAC v Číně. S první zmíněnou značkou se přitom nově bude soustředit na vznik nízkonákladové automobilky, jejíž prvotinou má být SUV střední velikosti, jehož cena má startovat okolo 8 tisíc Eur (216 tisíc korun). S druhou společností pak VW chystá nízkonákladové elektromobily.
Kromě toho jsme nedávno mohli poreferovat o spolupráci s indickým koncernem Tata Motors, strategická aliance Navistar Volkswagen Truck&Bus pak má pro změnu umožnit expanzi užitkových modelů na americký trh. Známa je také elektrická expanze, v jejímž rámci se do příštího roku dočkáme příchodu sedmi nových elektrifikovaných vozů, do roku 2025 pak má dorazit více než 30 „bezemisních“ novinek.
Slovo „škrty“ tedy zřejmě s novými modely již užíváno nebude, jen pro letošek ostatně celý koncern představí přes 60 aut. Mnohé z nich jsme samozřejmě viděli již na autosalonu v Ženevě, s dalšími lze počítat příští měsíc v Šanghaji a New Yorku. Další kolo se odehraje na podzim ve Frankfurtu, po kterém bude ještě následovat Guangzhou, Los Angeles a možná i japonské Tokio.
Je tedy evidentní, že koncern je znovu při síle, což má ještě dokázat navýšení provozního zisku na sedm až osm procent a návratnost investic na více než 15 procent. Dle Müllera jsou to přitom „cíle ambiciózní, ale přesto reálné. Jsou to cíle, kterým je celý koncern zavázán. A my je splníme.“ Skeptici tedy evidentně mají smůlu, pro ostatní pak přikládáme detailní přehled loňských finančních výsledků.
Volkswagen byl kauzou Dieselgate zasažen nejvíce, obrat z prodejů proto poklesl o 0,6 procenta na 105,7 miliardy Eur (2,86 bil. Kč). Zisk pak činil 1,9 mld. Eur (51,35 mld. Kč).
Audi (společně s Lamborghini a Ducati) dosáhlo obratu 59,3 miliardy Eur (1,6 bil. Kč), což představuje meziroční nárůst o 0,9 mld. Eur (24,32 mld. Kč). Zisk činil 4,8 mld. Eur (129,72 mld. Kč).
Škoda navýšila svůj obrat o 9,8 procenta na 13,7 miliardy Eur (370,24 mld. Kč), zisk pak narostl dokonce o 30,9 % na 1,2 mld. Eur (32,43 mld. Kč).
Seat je v plusu o 3,8 procenta, obrat tak narostl na 8,9 miliardy Eur (240,52 mld. Kč). Po dlouholetých ztrátách zde tedy máme konečně zisk ve výši 153 mil. Eur (4,13 mld. Kč).
Bentley si polepšilo o 4,9 procenta na 2 miliardy Eur (54,05 mld. Kč), z čehož zisk činil 112 mil. Eur (3,02 mld. Kč).
Porsche pak má na svém kontě 3,6procentní růst a tedy obrat 22,3 miliardy Eur (602,66 mld. Kč), respektive zisk 3,9 mld. Eur (105,4 mld. Kč).
![Volkswagen zveřejnil výsledky za rok 2016. Navzdory krizi vydělal majlant - 1 - VW Group financni vysledky 2016 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Volkswagen zveřejnil výsledky za rok 2016. Navzdory krizi vydělal majlant - 2 - VW Group financni vysledky 2016 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Volkswagen zveřejnil výsledky za rok 2016. Navzdory krizi vydělal majlant - 3 - VW Group financni vysledky 2016 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Volkswagen zveřejnil výsledky za rok 2016. Navzdory krizi vydělal majlant - 4 - VW Group financni vysledky 2016 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Volkswagen zveřejnil výsledky za rok 2016. Navzdory krizi vydělal majlant - 5 - VW Group financni vysledky 2016 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Šéf koncernu VW Group Matthias Müller na dnešní konferenci zveřejnil finanční výsledky za loňský rok. Odpůrcům Volkswagenu asi řádně zvednou mandle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejčtenější články
Řidič ukázal policistovi vztyčený prostředníček, byl zatčen a obviněn. Teď mu stát musí zaplatit přes 4 miliony Kč
28.6.2024Rimac vypálil Tesle rybník a o měsíc dřív odhalil kopii její největší letošní novinky. Ale není to jen stejný nesmysl?
28.6.2024Desetitisíce elektrických sporťáků Audi a Porsche musí do servisů kvůli selhávání brzd. Vážnější problém si jde těžko představit
28.6.2024Překopaná legenda Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala v akci, zní stejně hrozivě jako vypadá
28.6.2024Kanada chce také zavést cla na auta z Číny. I když se do ní dováží z Číny jediné auto, navíc od Tesly
28.6.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.27. 12:04 - GeneHawkins
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha