Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání všech verzí posledního Lamborghini s ryzím motorem V12 je pastvou hlavně pro uši
17.5.2022 | Petr Miler
Ne snad, že by se na ně špatně dívalo. Nebo že by nebyla působivě rychlá. V obou případech ale snadno může přijít něco nového, co je překoná, podobně znějící stroje už prostě nedostaneme.
Nežijeme zrovna v době, která by laskala srdce automobilového nadšence. Kouzelně zbytečná auta pro radost, která možná ničemu nepomáhají, ale také ničemu neškodí, se dostala na okraj politické akceptovatelnosti a stíhají je stejná omezení jako všechna ostatní. Dá se ještě pochopit, že se někdo snaží snížit spotřebu aut regulacemi vedoucími k downsizingu, start-stopům nebo elektrifikaci. Ale skutečně někomu pomůže, když tyhle věci začnete montovat na pár tisíc za rok vyrobených sporťáků, s nimiž majitelé vyjedou o několika slunných víkendech?
Odpovězte si sami, ale odpovíme i my: Ne. Je to projev rovnostářství a zeleného socialismu, ničeho jiného. Jde tu jen o to, aby se náhodou někdo nedostal mimo dosah pravidel, což lze v principu chápat, v konkrétních dopadech je to ale zbytečné. Tak či onak se stalo, že „zelenat” nutně začaly i značky jako Ferrari či Lamborghini a některé se k tomu dokonce i hlásí. Protože když se třeba jmenujete John Elkann a patří vám Ferrari, patří vám také milion dalších průmyslových podniků. A v tu chvíli chcete být s politiky kamarád, aby vám náhodou nezačali škrtit vaše zlaté žíly.
Lamborghini na tomto poli zase tak aktivní není, jeho šéf Stephan Winkelmann se k věcem staví racionálněji, přesto je jasné, že i ryzím dvanáctiválcovým Lambům je konec. Tím posledním se stal Aventador, který má pořád po kapotou motor 6,5 V12 bez turba i elektrifikace a video níže můžete brát jako rozlučku s ním. Matu Watsonovi z Carwow se totiž podařilo dát dohromady všechny verze tohoto modelu - původní Aventador, verzi S, provedení SV, pozdější SVJ i závěrečné Ultimae.
To nakonec jen uslyšíme na místě, ale ono je to celkem jedno. I přes nominální růst výkonu u jednotlivých verzí jedou všechny od eSka dál v podstatě stejně a záleží jen na tom, jak kdo odpálí z místa či jak zrovna zafunguje převodovka. O to tu prostě nejde, je to přehlídka ničím neředěného projevu atmosféricky plněných víceválců s mohutným objemem, která nikdy neomrzí jako taková. Existují i rychlejší auta, ale zajímavěji znějící? O tom by se dalo dlouze diskutovat, podívejte se na to sami níže a nezapomeňte řádně přidat na zvuku.



Lamborghini Aventador (na fotkách verze SV) je tečkou za érou čistě atmosféricky plněných dvanáctiválců italské značky. Cokoli novějšího dostane přinejmenším elektrickou asistenci, jakkoli reálně nic neřeší, ani nemůže. Níže můžete Aventador vidět a slyšet zaržát ve všech jeho verzích. Ilustrační foto: Lamborghini
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superbike v Jerezu po pátku včera 17:30
- PP v Jerezu Mattia Casadei, 20. Vostatek včera 17:16
- V MotoGP začal nejrychleji Bezzecchi včera 16:53
- Salač nepostoupil přímo, musí absolvovat Q1 včera 16:33
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: s automatickou převodovkou včera 12:14
Nejnovější články
Šéf Porsche po sérii fiasek skončil, investoři už dál nechtěli snášet miliardové ztráty
před 12 minutamiNěmci otestovali 18 typů pneumatik pro zimu i léto, ty nejlepší z nich prý šetří peníze bez vrásek
včeraLevný model Tesly je prý zpátky na stole poté, co nové „holobyty” nezabodovaly podle očekávání
včeraŠéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
včeraFord přiznal, že zrušil polovinu objednávek lithia pro příští roky, o skutečné budoucnosti to říká vše
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva