Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong XIV-2: otevřené SUV na korejský způsob (první foto)
13.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Možná si ještě vzpomenete na koncept SsangYong XIV-1. Nyní je tu studie XIV-2, která na tu loňskou v zásadě navazuje, jen jinak, než byste čekali.
Korejský SsangYong si v minulosti získal nejvíce pozornosti tím, že dělal jedny z nejošklivějších aut, která byla na silnici ke spatření. V posledních letech ale dává na tuto svou „devízu” rychle zapomenout a přichází s o poznání atraktivnějšími vozy. Mezi těmi produkčními zatím žádné neoddiskutovatelné fešáky nenajdeme (i když takové současné Korando není k zahození), koncepty značky ale vypadají stále lépe.
Jedním z příkladů atraktivně vyhlížejícího SsangYongu byla loňská studie XIV-1, kterou jsme překřtili na korejský Countryman. Ne snad kvůli vzhledu, ale kvůli třídě, kam oba vozy svým pojetím a velikostí míří. Vůz nevypadal, že by byl na míle vzdálen produkci, automobilka ale při příležitosti jeho představení ani nenaznačila, kdy by se model podobného ražení mohl dostat do výroby. A neudělala to doteď, aktuálně se ovšem vytasila s konceptem XIV-2.
Mohlo by se zdát, že půjde o totéž auto přiblížené produkčnímu provedení. Nemůžeme vyloučit, že tomu tak nakonec (mimo jiné) bude, podle prvních informací a snímků to ale na podobný posun rozhodně nevypadá. XIV-2 totiž bude v prvé řadě jinak koncipovaným autem.
Označení vozu i vysvětlení jeho názvu zůstává totožné (XIV - eXciting User Interface Vehicle - vůz se vzrušujícím uživatelským rozhraním, no nechceme domýšlet...), první obrázky ale naznačují o dost jiný vzhled - příď, profil i záď, to všechno je více nebo méně odlišné. Rozměrově jsou si tedy oba vozy velmi podobné (4 166 x 1 820 x 1 566 pro XIV-2 a vs. 4 140 x 1 830 x 1590 mm pro „jedničku”) a sdílet mají i stejnou pohonnou jednotku v podobě dieselu o objemu 1,6 litru, tím ale zjevná příbuznost končí.
Co je ovšem nejzajímavější, XIV-2 už není obyčejný crossover, hraje na podobnou strunu jako skalpovaný Nissan Murano nebo zatím vysněné Volkswagen Cross Cabriolet či Audi Q5 Cross Cabriolet. Pozbyl tedy střechy, byť oproti Muranu jen menší části. I SsangYong má tendenci říkat vozu cross-cabriolet, v tomto případě to ale vypadá spíše na cross-targu (co všechno se dá zkřížit...), neboť boční partie vozu jsou kompletně pevné.
Aby svérázu nebylo málo, výrobce slibuje i specifické ztvárnění interiéru s rozložením sedadel 1+1+2 nebo 1+3 a nějaké ty elektronické vychytávky.
Jestli před sebou opravdu vidíme nástupce XIV-1, nebo specifický, souběžně vyvíjený typ, to se teprve uvidí. Více jistě napoví první skutečné snímky, přiložené ilustrace dávají stále příliš mnoho prostoru pro fantazii.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


SsangYong XIV-2 tak trochu je i není evolucí XIV-1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
31.5.2025Německo usnulo na vavřínech, říká šéf VW, s 20 hodinami práce z domova za týden nikdy ničeho nedosáhneme
1.6.2025Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
1.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva