Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Stále obyčejně vypadající starý VW Golf na sprintech vytřel zrak všem, má 1 200 koní
22.7.2021 | Mirek Mazal
I když naznačuje, že není sériový, na první pohled byste určitě neřekli, že tohle auto dokáže při akceleraci pokořit Bugatti a o 800 metrů dál jet přes 325 km/h. Ale dokáže to.
Volkswagen Golf čtvrté generace dnes v bazaru snadno koupíte za pár desítek tisíc korun. Takové ojetiny se vymykají očekávání nanejvýš svou trvanlivostí, což nelze říci o nejsilnější verzi R32. Šestiválec 3,2 VR6 si majitelé stále cení na statisíce Kč, přesto se ani tak v nabídce dlouho nehřejí. I tady technika vydrží, což nepřekvapí s ohledem na to, jakým úpravám toto provedení odolá.
Golf R32 snese zjevně postupné navýšení výkonu až nad hranici tisíce koní. Dokazuje to stroj upravený firmami Don Octane a Wagner Tuning, který úspěšně krotí až 1 200 koní výkonu a k tomu nejméně 1 200 Nm točivého momentu. Druhé číslo bylo s ohledem na limity „brzdy” odhadnuto a klidně může být vyšší, proto auto v akceleraci poráží i takového krále silnic, jakým je Bugatti Veyron.
Ohromnému výkonu pomohlo zejména přidání velkého turbodmychadla Garrett GTX4202R, které v kombinaci s některými novými vnitřnostmi využilo základy sériového motoru. Trakci všech kol obhospodařuje upravený systém 4Motion dodávaný taktéž od novoty. Daleko od běžně dostupné konfekce má sekvenční řazení nebo kompletní bezpečnostní rám. Kromě prosvítajících trubek a vytažených sportovních kol ale není na první pohled poznat, že tohle auto může způsobovat závratě.
Měřený úsek na půlmíli (tedy něco přes 800 metrů) zvládá Golf IV R32 Turbo pod 16 sekund, ale o čas ve sprintech na videu níže nešlo. Šlo o maximální rychlost dosaženou na tak krátké dráze, která v případě tohoto Golfu dosáhla skoro 325 km/h. Ani v tomto směru nedotknutelná Bugatti papírově opět nestačí, ale řidič by se jistě tolik nenadřel a špunty do uší s helmou by mohly zůstat doma...



Firmy Don Octane a Wagner Tuning ladí koncernové vozy ad infinitum. Podobný Golf R32 dostal 1 200 koní výkonu a jede podle toho, i když na to nevypadá. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: Automotive Mike@Youtube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 10 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 11 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
