Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Staromilec jezdící ikonou 80. let dává okolí jasně najevo, co si myslí o elektromobilech
26.5.2019 | Mirek Mazal
Je to jedna z ikon 80. let a symbol starosvětských rychlých aut dovolujících maximální splynutí člověka se strojem. Není divu, že jeho majitel nehoří pro elektromobilitu tak moc, že to říká všem.
Jeden z praotců dnešních rychlých kompaktů nese jméno Peugeot 205 GTI. Vzhledem k neustálému úbytku zachovalých kusů se z kdysi velmi rozšířeného mrštného Francouze stal ceněný sběratelský artikl, který řada lidí už jen udržuje v garáži pro potěchu oka. Jeden nizozemský majitel s ním ale běžně jezdí a místo na víku pátých dveří používá jako reklamní plochu pro zveřejnění svého názoru na elektromobily.
V době vrcholu 205 GTI elektrické vozy znamenaly troufalou předpověď hrstky naivních ekologů. Uplynulo hodně času a vozy na baterky se začínají tlačit do hájemství spalovacích motorů. V Nizozemsku to díky štědré politické podpoře platí více než ve většině evropských zemí a ne každý je z toho nadšený.
Pro něj nevítanou změnu majitel vyjadřuje nápisem „Elektrisch rijden doen wij op de kermis!“, doslovně přeloženo: „S elektrickými auty jezdíme na pouti!” Volně bychom mohli totéž v češtině říci slovy: „Elektromobily patří na pouť!” a dokážeme si představit, že se podobné věty po těch o naftě a kamnech objeví i na autech českých odpůrců alternativ.
„Je to překvapivé, ale autodrom je stále nejnavštěvovanější atrakcí. Vyřádí se na něm děti i dospělí, hlavně tatínci,“ popsal zájem o tuto pouťovou zábavu jeden z provozovatelů kolotočů. Majitel klasického hothatche žluté barvy by asi nebyl proti, jinde než na pouti by ale do elektrického auta asi neusedl. Staromilec tak raději dále kočíruje konzervativní auto s minimem bezpečnostních asistentů a podle udržovaného stavu vozu lze předpokládat, že jeho vzdor je myšlen smrtelně vážně. Snad mu jednou nezakážou s podobným autem jezdit...



Majitel udržovaného Peugeotu 205 GTI neskrývá svůj odpor k elektrickým autům, staré pořádky jsou mu bližší
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 7 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 10 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 11 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva