Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle budou vypadat BMW, až automobilka zanevře i na tradiční ledvinky
13.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud mnichovské vozy přijdou o poslední tradiční prvek, rázem je od levnější produkce nikdo nerozezná.
Mnichovská automobilka nám v posledních letech dokazuje, že tradice jsou pro ni jen slovem do větru. Tedy pokud nejde o marketingové oddělení, pro které je i nadále Alfou i Omegou všehobytí fakt, že BMW staví auta pro skutečné řidiče. S tím asi někdo při pohledu na MPV řady 2 Active Tourer osazený pohonem předních kol bude souhlasit jen sotva, což ostatně můžeme říci také o hybridu i8. Jakkoliv jsou totiž jeho technické parametry opravdu působivé. Kombinace 1,5litrového tříválce a elektromotoru ale asi nikoho nepřesvědčí o tom, že měl zahodit své klasické vzduchem chlazené Porsche 911 do sběru a co nejrychleji utíkat do showroomu BMW.
Daná situace se přitom má ještě zhoršit, neboť německá automobilka plánuje další změnu nomenklatury i přesun k pohonu předních kol. Jedinou jistotou tak v jejím případě zůstává čelní maska stylizovaná do podoby ledvinek. Ta se vůbec poprvé objevila v roce 1933 na modelu BMW 303, který byl zároveň prvním vozem značky osazeným řadovým šestiválcem. Ten dost možná časem kvůli regulím Evropské unie rovněž vezme za své (ostatně v tradiční atmosférické podobě už to má spočítané), ledvinky by nám ovšem mnichovská značka měla ponechat - už jen kvůli sobě.
Jak nám totiž dokazuje „automobilový manipulátor“ Theo Chin, bez tradiční čelní masky by mnohé modely značky jen sotva mohli pomýšlet na okouzlení publika. Z šestnácti exemplářů totiž bez ledvinek skutečně zaujme snad jen BMW Z4. Taková SUV však rázem vypadají jako své laciné čínské klony, v případě sedanů nám pak na mysl leze podobenství s modely Buicku, jehož čelní maska s vertikálními lamelami je dané vizualizaci velmi podobná.
Tím samozřejmě nechceme vyslat do světa poplašnou zprávu, že BMW skutečně o něčem podobném uvažuje. Jak jsme ovšem zmínili o pár řádků výše, tradice již pro značku neznamenají podstatnou hodnotu. Tedy za předpokladu, že své novinky nemůže stavět na jejich duchovním odkazu. Možné tak je ve výsledku vše, zvláště pokud automobilka bude klást stále větší důraz na elektromobily a hybridy. V jejich případě totiž ledvinky jen zhoršují aerodynamiku a tak si o odstranění vlastně říkají...
















Jak by vypadaly modely BMW bez tradičních ledvinek? V mnoha případech jako jejich laciné čínské imitace. Mimo mísu není ani podobenství s Buickem
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před hodinouNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 2 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 4 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 5 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB