Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle budou vypadat BMW, až automobilka zanevře i na tradiční ledvinky
13.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud mnichovské vozy přijdou o poslední tradiční prvek, rázem je od levnější produkce nikdo nerozezná.
Mnichovská automobilka nám v posledních letech dokazuje, že tradice jsou pro ni jen slovem do větru. Tedy pokud nejde o marketingové oddělení, pro které je i nadále Alfou i Omegou všehobytí fakt, že BMW staví auta pro skutečné řidiče. S tím asi někdo při pohledu na MPV řady 2 Active Tourer osazený pohonem předních kol bude souhlasit jen sotva, což ostatně můžeme říci také o hybridu i8. Jakkoliv jsou totiž jeho technické parametry opravdu působivé. Kombinace 1,5litrového tříválce a elektromotoru ale asi nikoho nepřesvědčí o tom, že měl zahodit své klasické vzduchem chlazené Porsche 911 do sběru a co nejrychleji utíkat do showroomu BMW.
Daná situace se přitom má ještě zhoršit, neboť německá automobilka plánuje další změnu nomenklatury i přesun k pohonu předních kol. Jedinou jistotou tak v jejím případě zůstává čelní maska stylizovaná do podoby ledvinek. Ta se vůbec poprvé objevila v roce 1933 na modelu BMW 303, který byl zároveň prvním vozem značky osazeným řadovým šestiválcem. Ten dost možná časem kvůli regulím Evropské unie rovněž vezme za své (ostatně v tradiční atmosférické podobě už to má spočítané), ledvinky by nám ovšem mnichovská značka měla ponechat - už jen kvůli sobě.
Jak nám totiž dokazuje „automobilový manipulátor“ Theo Chin, bez tradiční čelní masky by mnohé modely značky jen sotva mohli pomýšlet na okouzlení publika. Z šestnácti exemplářů totiž bez ledvinek skutečně zaujme snad jen BMW Z4. Taková SUV však rázem vypadají jako své laciné čínské klony, v případě sedanů nám pak na mysl leze podobenství s modely Buicku, jehož čelní maska s vertikálními lamelami je dané vizualizaci velmi podobná.
Tím samozřejmě nechceme vyslat do světa poplašnou zprávu, že BMW skutečně o něčem podobném uvažuje. Jak jsme ovšem zmínili o pár řádků výše, tradice již pro značku neznamenají podstatnou hodnotu. Tedy za předpokladu, že své novinky nemůže stavět na jejich duchovním odkazu. Možné tak je ve výsledku vše, zvláště pokud automobilka bude klást stále větší důraz na elektromobily a hybridy. V jejich případě totiž ledvinky jen zhoršují aerodynamiku a tak si o odstranění vlastně říkají...
















Jak by vypadaly modely BMW bez tradičních ledvinek? V mnoha případech jako jejich laciné čínské imitace. Mimo mísu není ani podobenství s Buickem
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out včera 13:00
- Končí šampionát IRRC-Superbike, pojede se IRRC-Super Twin včera 11:46
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 2.8.2025
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora 1.8.2025
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW 1.8.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 3 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 3 hodinamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
včeraPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva