Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle by mohlo vypadat SUV Aston Martin, automobilka ale žádné nechystá (ilustrace)
14.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf britské značky sice přiznává, že výroba SUV by dávala smysl, nicméně výsledný produkt by nebyl krásný. A tím by nedostal do vínku DNA Astonu.
Pokud bychom měli výstižně popsat modely britské automobilky, pak bychom ideálně sáhli po spojení „dechberoucí elegance“. Působivý design je ovšem možné podle šéfa značky Andyho Palmera aplikovat pouze na běžné osobní vozy jako kupátka, kabriolety nebo případně sedan. A právě z tohoto důvodu se nedočkáme crossoveru či SUV, přestože Aston Martin v březnu elektrickým konceptem DBX naznačil, že daný segment trhu mu není až tak cizí.
„Obecně řečeno, každý náš zákazník má v garáži Range Rover. Rozumným řešením by tedy bylo, abychom vyráběli Range Rover. Jenže naše DNA nám to neumožňuje, v daném segmentu nemůže být řeč o kráse. Je nemožné vyrobit překrásné SUV, neboť podstatou takových vozů je maximální variabilita a prostor, a to znamená, že potřebujete krabici. A krabice krásné nejsou,“ říká k tématu Palmer.
Podle šéfa značky zmiňovaný crossover DBX je sice zajímavým kompromisem, nicméně ani takový krok zřejmě nehodlá Aston Martin učinit. Místo toho se automobilka má nadále soustředit na produkci vozů, jež budou zaměřeny hlavně na řidiče. Zachována má být navíc ruční výroba a jakýsi analogový charakter, ačkoliv pod kapotou bude možné počítat s moderní technikou z části převzatou od Mercedesu.
Pokud tedy na Palmera nezatlačí investoři, bude se Aston držet svého kopyta stejně jako třeba Ferrari. Níže přiloženou neoficiální ilustraci možného SUV tak můžeme považovat jen za výplod fantazie Theo China, který svou kreaci založil na Mazdě CX-9, jíž nadělil čelní partie sedanu Lagonda Taraf. Výsledek nezajímavý není, krásu a eleganci Astonů posledních let v něm ale spatřovat nelze.

Rychlá ilustrace možná podoby SUV od Astonu je založena na bázi nové Mazdy CX-9. Agresivní a sebevědomý výraz vozu nechybí
Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
Nový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
před 6 minutamiZisky Audi se dramaticky propadly, prodeje na jeho největším trhu též, volných peněz ubývá. A firma se přesto tváří, že se nic neděje
před hodinouCeny ojetých aut znovu rostou, ale jen těch spalovacích. Podle prodejních dat elektromobily dál ztrácí hodnotu hrozivou rychlostí
před 3 hodinamiHračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
před 4 hodinamiK mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva