Takhle zní nejdražší výfuk světa, testovací pilot odpálil prototyp v ulicích

Už předchozí lechtání plynu německého Apolla na okruhu naznačilo, že o jadrný zvuk tady nebude nouze. Až teď ho ale můžeme slyšet v celé jeho brutální kráse.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Takhle zní nejdražší výfuk světa, testovací pilot odpálil prototyp v ulicích

12.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Takhle zní nejdražší výfuk světa, testovací pilot odpálil prototyp v ulicích

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už předchozí lechtání plynu německého Apolla na okruhu naznačilo, že o jadrný zvuk tady nebude nouze. Až teď ho ale můžeme slyšet v celé jeho brutální kráse.

Na sklonku října jsme se dočkali nemalého, ale o to příjemnějšího překvapení. Znovuzrozená německá automobilka Gumpert, která nově operuje pod názvem Apollo, totiž vyrukovala se svou novinkou zvanou Intensa Emozione. Nebo také IE či Intenzivní emoce. Momentálně se přitom ukazuje, že daný název je více než trefný, neboť prototyp vozu se při testech ukázal v ulicích Hongkongu, které rozezněl svým exkluzivním výfukem.

Automobilka přitom uvedla, že výfuk byl vyroben dnes nadmíru populárním 3D tiskem, a sice za pomoci laserem prořezávaného titanu. Tím bylo dosaženo abnormálně nízké hmotnosti, kdy kupříkladu Lamborghini Aventador S či McLaren Senna a jejich výfuky jsou v porovnání s Apollem za těžké váhy. Není proto vlastně ani překvapivé, že jen toto ústrojí vychází na zhruba 60 tisíc Eur (cca 1,54 mil. Kč).

Krom nízké hmotnosti a vysoké ceny je tu ovšem i nadmíru působivý zvuk, za kterým stojí také pohonná jednotka. Apollo IE totiž používá dvanáctiválec z produkce Ferrari, ten však ještě prošel patřičným laděním u firmy Autotecnica Motori. Nyní tak produkuje 780 koní a 760 Nm točivého momentu, což má vést k 2,7sekundovému sprintu na stovku a nejvyšší rychlosti 335 km/h.

Mimo to se vůz pyšní extrémně nízkou hmotností 1 250 kg rozloženou mezi předek a zadek v poměru 45:55, za níž stojí rozsáhlé využití karbonu. Panely karoserie přitom značce dodává stejná firma, jaká spolupracuje také s Pagani. Pod designem je pak podepsán 27letý návrhář, který dříve pracoval pro McLaren, zatímco člověku zodpovědnému za aerodynamiku je pouhých 23 let.

I přes mladý kreativní tým (mimochodem, nový šéf značky Norman Choi letos oslavil pětačtyřicátiny) je však kupé nadmíru působivým produktem, který disponuje přítlakem až 1 350 kg - může tak zvládnout jezdit i po stropě. Není tedy divu, že všech deset exemplářů již má svého majitele, a to navzdory ceně, která má startovat minimálně na částce blížící se 60 milionům Kč...


Takhle zní nejdražší výfuk světa, testovací pilot odpálil prototyp v ulicích - 1 - Apollo IE v Hongkongu 2017 videoscreen 01Takhle zní nejdražší výfuk světa, testovací pilot odpálil prototyp v ulicích - 2 - Apollo IE v Hongkongu 2017 videoscreen 02Takhle zní nejdražší výfuk světa, testovací pilot odpálil prototyp v ulicích - 3 - Apollo IE v Hongkongu 2017 videoscreen 03Takhle zní nejdražší výfuk světa, testovací pilot odpálil prototyp v ulicích - 4 - Apollo IE v Hongkongu 2017 videoscreen 04
Apollo IE se ukázalo v ulicích Hongkongu. Je evidentně plně funkční, přičemž jeho exkluzivní výfuk produkuje působivé dvanáctiválcové árie

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše